SIZCE?: Fikriniz ve Degerlendirmeniz

14 April 2015

Herkese merhabalar güzellikler,

bu blogu acali dokuz ay oldu, yakinda birinci senesini dolduracak. Bu süre bana hem cok uzun, hem de cok kisa geldi acikcasi. Blogu acmaya karar verisim, ilk postlarimi girisim dün gibi mesela, ancak bu isi sanki yillardir yapiyormusum gibi de geliyor. Iyi ki de acmisim bu blogu!

Simdi.. bu yazi diger yazilarimdan biraz farkli olacak. Ne anlamda farkli? Yazinin icerigi sizlerden olusacak, yani sizin fikirleriniz ve degerlendirmelerinizden. Blogumun okurlarini ve düsüncelerini merak etmiyor degilim hani. :) Eger katilirsaniz cok mutlu olurum.





Öncelikle bunu neden yaptigima aciklik getirmek istiyorum. Suana kadar gördügüm kadariyla blogun günlük tiklanma sayisi, abone sayisinin cok daha üstünde. Abone olan ve yazilarin altina yorum birakanlar arasinda da kocaman bir fark var. Anlayacaginiz üzere bir orantisizlik mevcut, bunu da blog anlayisinin pek yayginlasmadigina bagliyorum.

Blog okurlarimin daha aktif olmasi, blogun zenginligi acisindan cok daha güzel olurdu. Bu sekilde interaktif olabilir, tecrübelerimizi birbirimizle paylasabilir ve bilgimizi genisletebiliriz. 'Kimse benim fikrimi umursamaz' diye düsünmeyin, aksine, ben okudugum sayfalarin yorumlarina hep bakarim. Ilgilendigim bir konu ise, acaba baska kisiler yazilanlar hakkinda neler düsünüyor, bunlari merak ederim. Yazdigim seylere iliskin tamamen farkli bir pozisyonunuz da olsa yorumlariniza ve elestirilerinize acigim elbette. Herkes ayni düsünceye sahip olacak diye bir kural yok. 'Ben öyle düsünmüyorum, cünkü..' diyebilme özgürlügüne sahipsiniz. Bence bloglardaki bu interaktivite sorununu ortadan kaldirmaliyiz. :)

Lafi yine fazla uzattim.. umarim gelecekte birbirimizle daha fazla komünikasyon halinde oluruz. Fikrinizi sadece birkac tik ile belirtebilmeniz acisindan alt kisma kendi olusturdugum bir anket formu yerlestirdim. Lütfen bir dakikanizi ayirip sorulari dürüstce yanitlayin. Bu sekilde ben de sizden bir feedback almis olup, blogla ilgili degistirmem veya degistirmemem gerekenleri görmüs olurum. Katiliminiz icin simdiden tesekkür ediyorum.

Yeni yazilardan haberdar olmak icin abone olmayi unutmayin. :)



Sevgilerimle,
Eylem

19 comments :

  1. Eylemcim anketine katıldım ve söylemeden de geçmek istemiyorum. en sevdiğim bloggerlardan birisin:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ediyorum canim benim :)

      Delete
  2. umarim isine yarar tatlim cevapladim, yalniz bazi sorularda keske diger bolumu olsaydi da fikri belirtseydim dedim. yani seçeneklerden hiçbirisi uymayabiliyor, ama insanin aklinda sana solicek birseyi olabilir, hani nacizane minnak fikrim. ama sonucta istatistik olayi icin de boyle secenekli olmasi gerek sanirsam guzel gecsin gunun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katildigin icin tesekkür ediyorum, evet haklisin, ancak anket oldugu icin önceden belirlenmis cevaplar kullanmam gerekiyordu, "diger" diye cevap vermek de mümkün oraya veya yorumlara eklemek istediklerinizi ekleyebilirsiniz. :)

      Delete
  3. Anketini büyük zevkle cevapladım blogunu gerçekten çok çok seviyorum zaten çok çok başarılı bi blogun var bana göre başarıların artarak devam etsin canım benim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derincim cok tesekkür ediyorum bu güzel yorumun icin!

      Delete
  4. Replies
    1. Fikrini belirttigin icin tesekkür ederiiim!

      Delete
  5. Merhaba tatlım, anketini doldurdum, açıkçası günümüz insanı uzun yazılar okumayı pek sevmez, daha çok görsel ağırlıklı içeriklere ilgi duyar olduk, kendim adına da konuşacak olursam seni ve blogunu seviyorum, daha fazla seninle ilgili içerik, lifestyle çekimler ve ürün araştırmalarında kendin üzerinde uygulanmış fotoğraflarını görmek isterim :) Yazıların uzun da olsa okumaya gayret ediyorum :)
    Kocaman sevgiler!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ederim Sez'cim. Önerilerini dikkate alacagim!

      Delete
  6. tatlım anketi doldurdum harika düşünmüşsün :*

    ReplyDelete
  7. Eylem bi konu hakkında sormak istiyorum yabancı dil öğrenirken ne yapmalıyız konusmak için nasıl çalışmalıyız biraz tüyo versen güzelim kalbimizdesin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence yabanci dil, teoriden cok diyalog halinde olarak en iyi sekilde ögrenilir. Teoriyi temel olarak kullan, kelime hazineni genislet ilk etapta. Temel kurallari ögren, cümleleri nasil kurabilecegini cözersen gerisi gelecektir. Ögrenmek istedigin dili konusan bir ülkeye gitme sansin varsa hic durma git, cünkü en efektif bu olacaktir benim tecrübelerime göre. Yani ögretmen degilim tabii sadece kendi tecrübelerimden bahsedebilirim. :) Yurt disi seyahati simdilik mümkün gözükmüyorsa da o dilde diziler izle, mesela Türkce alt yazili olabilir. Bu sekilde hem o yabanci dilin nasil konusuldugunu görür, hem de Türkce alt yazili oldugu icin karsiligini anlayabilir sistemini cözebilirsin. Hem de kulagin alisir. Bunun yani sira o dilde kitaplar okumak da cok faydali olacaktir, her kelimeyi anlaman gerekmiyor bunun icin. Kontekstten anlamini cikartabilirsin. :) Ve tabii okuyup duymaktan cok da konusman gerekir. Dogru yanlis önemli degil, sen konusmaya basla bak nasil da gelistireceksin kendini. O dili konusan arkadaslarin veya konusulan bir ülkeden tanidigin varsa sürekli diyalog halinde ol. Yanlis konusurum falan diye de kompleks yapma konusa konusa ögreneceksin. Hem insan hatalardan ögrenir, yaptigin dil hatasini biri düzelttiginde daha uzun süre aklinda kalacak ve o hatayi tekrarlaman da zorlasacaktir. :) Yani benim sana verebilecegim en etkili tüyo konusmak ve duymaktir. Sürekli kitaplardan ögreneyim vokabüler calisayim diye sınırlandırma kendini, bu dil ögrenmeyi hem cok sıkıcı hale getirir hem de akilda kalmaz. Dil esnektir ve kisiseldir bana göre. Bu yüzden konusmaya gayret et ve kelime hazineni konusarak, diyalog halinde olarak genisletmeye özen göster. Beyin görsellerle calisir, görseller ve anilar daha akilda kalir. Okunanlar bir gün ucup gider ama kelimeleri bir seylerle bagdastirdiginda akildan cikmaz. Bu yüzden ögrenmek istedigin dili sev ve görsellerle birlestir. Gerisi senin azmine ve istegine kalmis. :)

      Delete
  8. tam da yapmayı düsündüğüm bir anketi yapmıssın tıklanma sayısından ve üye olan kısımın azlıgından bende sıkayetciyim biliyorsun ne yazık ki ülkemizde blog kültürü gelişemedi kişiler merak ediyorlar okuyorlar ancak emeğimize sadakatle bağlanamıyorlar. bende anketi doldurdum tatlım ama sen zaten çok iyi biliyorsun ki blogunu cok seviyorum :)

    ReplyDelete
  9. anketini cevapladim canim :) umarim isine yarar :)

    ReplyDelete
  10. Bende cevaplamıştım ama ayrıyetten tekrar civaplamak istiyorum beybim... , Bugün ne giydim ne taktım takıştırdım, olsun , kozmetik üzerine bolca ürün incelemeleri, kendi üzerinde deneyip memnun kaldığın cilt,saç vs.. tüyolarını paylaşman.Yemek tatlı yapıyorsan basit tarfiler,belki bilmediğimiz vardırda evlenince yaparız kııız :))) Birde gittiğin yerler varsa azcık manzara ot,çöp,çalı,çırpı . Şimdilik bukadar umarım bunlarıda değerlendirmeye alırsın öpüldünnn !! <3

    ReplyDelete