PARFÜM: Chanel Coco Noir

14 July 2014

Merhaba arkadaslar,

bugün size CHANEL'in en sevdigim kokusu Noir'i taniticam. 2012'ye ait bu oryantal koku beni ilk anda büyülemisti ve hala da büyülüyor. Bu koku yanindan gectiginiz herkesin basini döndürecek agirliga sahip ve bir bakani bir daha baktirir! Kokunun baskinligi, zarafeti ve özgüveni sergiliyor adeta. Bazilari icin fazla iddiali kacabilir bu yüzden, ancak yogun kokular sevenler icin birebir diyebilirim. Sehrin dinamik yasamini seven, kendine önem veren ve etkileyici, ayni zamanda otoriter görünmekten hoslanan bir kadin portresi ciziyor bu koku bize. Siyah-altin flakonu ise ismindeki "gece" konseptine uygun tutulmus, asaleti ve lüksü canlandirmis.

Yogunlugu, kaliciligi ve koku notalariyla beni benden alan bu parfüme yildizli "pek iyi" bile az kalir. 



KOKUNUN NOTALARI:

Üst: Bergamot, Greyfurt, Portakal
Kalp: Sardunya, Yasemin, Paculi, Gül
Baz: Beyaz misk, Sandal agaci, Tonka fasülyesi, Vanilya, Akgünlük

Notalara baktigimizda cicek kokularinin kullanildigini görüyoruz, ancak baska kokularla harmanlanmis oldugu icin tam anlamiyla cicek kokusu cikmiyor ortaya. Daha cok sekerimsi ve baharatimsi olan bu koku, oryantal bir kimlige sahip. Son bahar / kis aylari icin kesinlikle ideal bir parfüm. Sicak günler icin bunaltici olabilir, ancak kokunun yumusak keskinligi yüzünden yaz aksamlarina da yakisacagini düsünüyorum. Şık bir aksam yemeginde üzerinizde eksik olmamasi gereken aksesuar niteligine sahip bir parfüm.

Kokunun hangi yas grubuna hitap ettigi konusuna gelirsek, bana göre 20 yas alt sinir olabilir. Bunun üstündeki tüm bayanlara yakisacagini düsünüyorum. 


KALICILIK:
Kalicilik konusunda tam puan verebilirim Noir'a. Bir iki fis kesinlikle bütün gün icin yetiyor (daha fazlasi cok agir kacabilir). Gayet keskin ve yogun bir koku oldugundan dolayi, koku kiyafetinize sinmisse bunu yikamadan cikarmaniz mümkün görünmüyor. Ayrica kullanimda az bir miktar fazlasiyla(!) yettigi icin uzun süre kullanabileceginiz ve hemen bitmeyen bir parfüm haline geliyor. 

FIYAT:
EdP 100 ml - 135 € (450 TL)

KISISEL YORUMUM:
Daha cok oryantal ve agir kokulari seven birisi olarak bu parfümün benim favorim oldugunu gönül rahatligiyla söyleyebilirim. Kiyafetime sindigi kadar icime de siniyor. Kaliciligi, yogunlugu ve keskinligi acisindan ise tam puani hak etmis bir parfümdür. Baskin kokulari tercih edenlerin hosuna gidebilecegini tahmin ediyorum. Karakteristik bir koku oldugundan dolayi da ya size hitap edecek ya da etmeyecek. Bu keskinlikten dolayi ortasi olacagini düsünmüyorum. Ayrica koku insana sorumluluk ve belirli bir durus yüklüyor. Bu yüzden "kokuyu tasimasini bilmek" gerek diye düsünüyorum, aksi takdirde komik durabilecegi bariz.


Egzotik bir gün diliyorum hepinize :)
Eylem

No comments :

Post a Comment