SAC BAKIMI: 10 Dakikada Parlak Sac

02 September 2014

Günaydinlaar,

bugün sizinle sac bakimina iliskin, gecenlerde denedigim bir metodu paylasacagim. Aslinda daha önce duymustum, ama denemeye cesaret edememistim. Keske etseymisim! Saclarimi tek uygulamada yumusacik yapti ve gözle görülür bir parlaklik kazandirdi.

Bu yöntemin dogal olmasindan dolayi, gönül rahatligiyla deneyebilirsiniz. Benim basta tereddütlerim vardi, acaba ise yarar mi, yan etkisi olur mu diye. Ancak hicbir olumsuz etkiye tanik olmadim. Dogal bir yolla saclarinizi nasil 10 dakika icerisinde daha parlak, canli ve yumusak yapabileceginizi, yazinin devaminda bulabilirsiniz.


Sac yapim: Ince telli, düz.

Dogal Elma Sirkesi
UYGULANIS: Öncelikle bir bardaga 200 ml soda (musluk suyu da olur), 50 ml de elma sirkesi doldurun. Bu oran 4:1 olmalidir, miktarini sacinizin uzunluguna göre kendiniz de belirleyebilirsiniz. Iyice karistirin ve saclarinizi yikamaya giderken, bardagi yaniniza alin. Saclarinizi yikarken sampuandan baska birsey kullanmaniza gerek yok, gerisini karisimimiz halledecektir. Yikadiktan sonra son olarak saclarinizi, elma sirkeli karisiminizla durulayin ve tekrar yikamayin. Elma sirkesi sacta kalmalidir. Merak etmeyin kokusu ilk etapta yogun olsa da kuruyunca geciyor.

! Dikkat: Boyali saclarda sirke, boyayi akitabilir!

ETKISI: Saclariniz oranla daha parlak ve yumusak oluyor. Elma sirkesi, kullandiginiz conditionerin (yumusaticinin) yerine geciyor ve onun görevini üstleniyor. Üstelik derinlemesine temizliyor, böylelikle sac ve sac derisi daha fazla oksijen alabiliyor. Olumsuz bir etkisi yok ve zararsizdir, sacinizi yipratmaz. Kepeklerle mücadele edenler, sac derisine de bu karisimi uygulayabilir. Bu sekilde kepekten de kurtulmus olursunuz.

NEDENI: Peki neden sirke, saclarimizi daha da parlaklastiriyor ve yumusatiyor? Bence bunu da bilmek önemlidir. Öncelikle sicak su sac telinin üzerini kaplayan hücreleri acar ve kalkmalarini saglar. Bu 'pürüzlü' görünüm ise isigi reflekte etmez ve sacin daha mat durmasini saglar. Üstelik sac, yumusakligini da kaybeder. O yüzden her zaman dustan cikarken son olarak saclarinizi soguk suyla durulamaniz tavsiye olunur. Cünkü soguk su, hücrelerin tekrar kapanmasini saglar.
Elma sirkesi ise asitlidir. Saf halde uygulanmasi sacimiz icin fazla asitli gelebilir, o yüzden suyla karistirilmasi daha uygundur. Sirkedeki asit, soguk suyun yaptigi "hücre kapamayi" daha da güclendirir. Böylelikle sac telinizin hücreleri tamamen kapanir ve 'pürüzler' giderilir. Dolayisiyla saclariniz daha ipeksi, parlak ve yumusak olur. Parlaklik olarak adlandirdigimiz, isigin reflekte edilmesinden baska birsey degildir ve 'düz' bir sac yapisi isigi elbette daha kolay reflekte eder (soldaki görselde görüldügü üzere).  Üstelik bu 'saglikli sac teli', yani hücrelerin kapanmis hali, sacin yipranmasini da önler.




Kendim de denedigim icin kesinlikle ise yaradigini söyleyebilirim. Sirkenin kokusu biraz tuhaf olsa da, saciniz kuruyunca koku ucup gidiyor. Geriye sadece yumusaklik ve parlaklik kaliyor - ve istedigimiz de budur zaten! Umarim ayni sonuclari elde edersiniz. :)

Sevgilerimle

14 comments :

  1. bunu bende belirli aralarda yapıyorum ve gerçekten işe yarıyo. çok bilgilendirici bi yazı olmuş canım öpüyorum seni =)

    ReplyDelete
  2. harika bir tavsiye olmuş en kısa zamanda deneyeceğim kesinlikle saçlarına da bayıldımm ben :) :) çok öptümm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkürler canim, öpüyorum :)

      Delete
  3. Ellerine sağlık canım :) Bende duymuştum bunu ama denemeye çekiniyorum açıkçası :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkürler güzelim, ay ben de cekiniyordum kokusu yüzünden, ama kuruyunca gidiyor cidden :)

      Delete
  4. en kısa zamanda deneyecegım bayıldım bu tavsiyeye :)

    ReplyDelete
  5. Bi ara ben düzenli olarak elma sirkesi koyardım son durulama suyuna hem saç hem cilt için süper :) hatırlattığın iyi oldu ellerine sağlık :)

    ReplyDelete
  6. Bende cok seviyorum ara ara mutlaka yaparim, harika saclarin var canim masallah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Güzelim, tesekkürler. Öpüyorum :)

      Delete
  7. maşallah saçların çok güzel zaten canım :) sirkenin saçı ne kadar parlattığını biliyorum bende :) gerçekten işe yarıyor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkürler güzelim. Bence de! :)

      Delete