DIY: Vintage Mektup Kagitlari

20 October 2014

Sevgili okuyucularim,

günümüzde elektronik mesajlar her ne kadar hizli ve pratik olsalar da, bana göre asla özel durumlarda bir mektubun yerine gecemezler. Tabii ki "aksam caya gel" demek icin mektup biraz zahmetli olur, ama güzel de olurdu hani. Belki mektup degil de, not seklinde davet edilen kisinin ajandasina sıkıstırılabilir. :)

Hayatinizdaki özel insanlara el yazinizla birkac cümle yazmaya, duygularinizi elle tutulur sayfalara dökmeye ne dersiniz? Her yerde vintage kagitlari aramama ragmen basarili olamayinca isi kendi elime almaya karar verdim ve uzun zamandir blogumda Do-It-Yourself yazisi yayinlamadigimi fark edince bunun iyi bir firsat olacagini düsünüp hemen ise koyuldum.


***

Mektup beni her zaman büyülemistir. Örnegin sevgiliden veya cok sevdiginiz bir insandan gelen bir mektup.. biliyorsunuz ki, onun da elleri, gözleri, yüregi o kagida degdi. Bir iletisim araci da olsa, hisleri elle tutulur kilmak, hislere dokunmak ne de müthis bir seydir!

Hadi baslayalim..

1. Islem cok basit ve özel bir yetenek istemiyor. Baslamadan önce firininizi acin ki isinmis olsun. Gerekli Malzemeler: Kahve, beyaz bir kagit, tepsi ve biraz pamuk. Iste bu kadar!


2. Ilk olarak kahveyi sicak suyla hazirlayip, tepsinin icine döküyoruz.

3. Kagidi, kahveyle doldurdugumuz tepsinin icine yatiriyoruz, tamamen siviyla kapli olmasi gerekir. Aynisini. cevirip arka tarafiyla da yapiyoruz. Dilerseniz kagidin üzerine birkac kahve taneleri de atabilirsiniz, bu sekilde kagidin belirli yerlerinin daha koyu olmasini saglamis olursunuz.


4. Birkac saniye sivinin icinde bekletiyoruz.


5. Dikkatlice kagidimizi sividan cikartip, pisirme kagidiyla kapladigimiz tepsinin üzerine yerlestiriyoruz. Pamugu kahvenin icine batirip, kagidin belirli yerlerini bu sekilde vurguluyoruz. Bir tepsiye iki kagit sigdigi icin ben hemen digerini de ayni sekilde hazirladim ve tepsiyi 2-3 dakikaligina firina sürdüm. Bu süreyi birkac kagit daha hazirlamak icin kullandim. Böylece kisa bir süre icinde bircok vintage kagit elde ettim!

6. Voilà! Basta yeni olan kagitlarimiz, firindan ciktiktan sonra eski ve antik bir görünüme büründü ve derinlik kazandi!

***

"Eski" görünümlü seylere bayilan biri olarak, bana bu tarz seyler daha orjinal ve samimi geliyor. Bembeyaz kagitlari mektup olarak kullanmak, ne bileyim, derinligi eksik kaliyormus gibi. Sözlesme gibi. Fatura gibi. 

Elbette tercih meselesi, kimi beyaz, kimi rengarenk kagitlari sever, ancak vintage tarzini seviyorsaniz yukarda bahsettigim metodla kolayca bu kagitlari kendiniz yapabilirsiniz. Dünyada hicbir maddi esya, el yapimindan degerli degildir. Bu sekilde, hayatinizda büyük önem tasiyan kisileri özel hissettirebilir, sevindirebilirsiniz :).

Üstelik dekor icin de harika olacagini düsünüyorum; sanirim birkac tanesini kücük kare seklinde kesip, üzerine güzel sözler yazip cerceveleyecegim. Duvarda hos duracagindan eminim.

Sevgilerimle
Eylem

8 comments :

  1. yaaaaa bu sahane bir fikirrrrrrrrrrrrrr :)))) bayıldım tatlım ellerine sağlık. çok yaratıcı bir fikir olmuş. muhakkak uygulayacagım ;)

    ReplyDelete
  2. aa bak bu harika bir fikir gerçekten hiç bir şey elektronikler bile bu mektupların yerini tutamaz :) bu arada seni mimledim cevaplarsan sevinirim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle katiliyorum! Mektup baskadir.. Bu arada mimin icin tesekkür ederim kuzu, en kisa zamanda yapacagim :)

      Delete
  3. Hemen mektup yazasım geldi bu kagıtlarla 🍭

    ReplyDelete
  4. Süper fikir. Ben hat yazıyorum. Eskilerden adet biz çayla yapardık bu kağıt eskitme işini. Şimdi kahveyle de deneyeceğim :) vintage kağıtları sanat mağazalarında bulabilirsin belki. Hazır eskitmeli hat kağıdı olarak satılıyor

    ReplyDelete