VITAMIN BOMBASI: Smoothie à la Eylem

19 March 2015

Merhabalar güzeller,

smoothie, yani meyve karisimi icecek, benim vazgecilmezlerim arasindadir. Gerek saglikli bir kahvaltilik olarak, gerekse gün icinde vitamin depolamak icin birebirdir. Hem hazirlanisi kolay hem de cok pratik. Örnegin kahvalti icin fazla vaktiniz yoksa, ancak güne baslamak icin yine de güzel bir vitamin bombasi sart diyorsaniz, buyrun!

Smoothie'nizi istediginiz meyvelerle hazirlayabilirsiniz, bu tamamen sizin damak zevkinize ve yaraticiliginiza kalmistir. O an evde bulunan meyveleri degerlendirebilirsiniz. Ben artik o kadar cok kombin denedim ki, sonunda kendime göre en sevdigim tadi buldum! Tamamen saglikli ve doyurucu olan Eylem tarifi icecegi merak ettiyseniz hemen devama. :)

 Smoothie à la Eylem 

Dedigim gibi, kendi smoothie'nizi o an evde bulunan meyvelerle hazirlayabilirsiniz, gidip özel bir alisveris yapmaniza gerek yok. Elma, armut, muz ne isterseniz! Ben simdi size benim en sevdigim kombin seklini gösterecegim, o kadar farkli sey denedim, en güzel tadi bu malzemelerle yakaladim! Üstelik kullandigim meyveler, sagligimiz icin cok faydalidir. Ayrica bu doyurucu ve tok tutan karisim sayesinde gerekli enerjiyi depolayabiliyor, güne daha enerjik ve dengeli bir baslangic yapabiliyorsunuz.

Bir kisilik porsiyon icin:

 Blender:
Bendeki blender özellikle smoothie'ler icin, buz kirma özelligi de bulundugu icin oldukca kuvvetli, herhangi bir meyveyi sorunsuz eziyor. Mutfaginizda böyle bir alet bulunmuyorsa hic sorun degil, normal el blenderi ile de meyveleri püre haline getirebilirsiniz tabii ki.

 Badem Sütü:
Ben smoothie'm icin yarim su bardagi badem sütü kullaniyorum. Smoothie'de badem sütünü nötr tadi yüzünden, inek sütünden daha cok seviyorum. Hem iyi bir protein kaynagi, hem de vitamin, mineral ve antioksidanlarla yüklüdür. Badem sütü, laktoz ve gluten icermediginden dolayi, intoleransi olanlar icin de harika bir alternatif olabilir. Siz elbette istediginiz sütü kullanmakta serbestsiniz.

 Kirmizi Pancar Suyu:
Kirmizi pancarin sagligimiz icin ne kadar yararli oldugunu biliyorsunuzdur, faydalarini okuyun sasiracaksiniz. Kisaca özetlemem gerekirse bol miktarda vitamin, mineral ve antioksidan iceriyor, kalp sagligimizi koruyor, kani temizliyor, kanseri önlüyor. Ben smoothie'me az bir miktar ilave ediyorum, bir iki yudumluk kadar yeterli oluyor.

 Muz:
Bir tane muz yeterli olacaktir. Bu, smoothiemizi tam kivamina getiriyor.

 Ahududu:
Ahududuna bayiliyorum, smoothie'ye harika tat veriyor. 7-8 tane ahududu ilave ediyorum. Evde tazesi olmadiginda dondurulmusunu kullaniyorum.

 Cilek:
Yine tazesi yoksa dondurulmusu devreye giriyor. Bu mevsimlerde zaten taze cilegin pek tadi olmuyor, yaz aylarinda elbette taptaze olmasi smoothie'nizi daha tatli yapacaktir. 2-3 tane cilek yeterlidir.

 Hurma:
Hurma da saglik acisindan inanilmaz faydalidir, bu yüzden 2 tane cekirdeksiz hurma, smoothie'mi zenginlestiriyor.

(Spor icin ek: Protein Tozu
Eger spor yapiyor, agirlik vb. calisiyorsaniz, özellikle protein takviyesi gereklidir. Spordan önce ve spordan sonra ayni malzemelerle smoothie hazirlayip, icine protein tozunuzu ilave edebilirsiniz.)


Tüm bu malzemeleri blendera ilave edip güzelce püre haline getiriyorum. Iceceginiz cok sıvı olduysa meyvelerden ekleyin, cok katı oldugunu düsünüyorsaniz süt veya su ilave edebilirsiniz. Ancak sunu aklinizda bulundurun, smoothie meyve suyu degildir, daha cok katı, doyurucu bir icecektir. Blender uzun süre devrede kaldiginda meyvelerin faydalari azalacagindan, sadece meyveler tamamen ezilene kadar karistirin.

Büyük bir bardaga doldurun, et voilà!

Afiyet olsun!

Eylem

17 comments :

  1. Bon apétit canim, bak badem sutunu ilk kez duydum, burda hiç gozume carpmadi da, haftasonu bi almanyaya gidip bakiim ben, du bakiim ne yziyodu ustunde Mandel, tamamdir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkürler güzellik abidesi! Benim de daha gecenlerde dikkatimi cekti, cok güzel oluyor badem sütüyle. :)

      Delete
  2. çok güzel bi tarif olmuş canım:) fotoğraftaki görüntü benim gibi sağlıklı şeyleri sevmeyenlerin bile iştahını kabartır:)

    ReplyDelete
  3. Bu güzel görüntüye bayıldım canım ellerine sağlık nefis görünüyor :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ediyorum canim benim!

      Delete
  4. so delicious!! yummy!!
    :-)
    Xx
    S.
    www.manthroughclothes.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. sen bızde yasamalısın!!! ellerıne saglık canım benm :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuzuum tesekkür ederim, sana da yaparim kiii :)

      Delete
  6. Çok güzel görünüyor, badem sütünü eskiden ben de kullanıyordum ama yanlış hatırlamıyorsam badem yüzdesi %2 olduğu için bırakmıştım. İçeriğindeki şeker bile bademden daha fazla :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayy cidden öyleymis simdi icerigine baktim da. :/ sekeri fazla evet, ancak sekersizi de varmis bir dahakine onu alayim en iyisi.

      Delete
  7. harıka gorunuyor bayılırım zaten...meyvelerde en sevdıgıden eksılı tatlılı..sevgıler

    www.kuzununannesi.com

    ReplyDelete
  8. benim gibi smoothie seven biri daha. blender en sevdiğim oyuncağım. sürekli yeni bir tarif deniyorum. buna çok benzerini de yapmıştım daha önce.

    ben de blog'uma beklerim:

    thestyledigger.blogspot.com.tr

    ReplyDelete
  9. Merhaba. Almased protein tozu mudur? Bir bilginiz var mı? Ve Smoothi'ye ne kadar protein tozu katılmalıdır?

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete