MYTHS: 10 Güzellik Miti ve Gercekler!

26 May 2015

Herkese merhabalar,

bugün farkli bir yaziyla karisinizdayim. Güzellik hakkinda bildigimiz veya bildigimizi düsündügümüz bircok sey var. Ancak cogunun dogru olup olmadigi konusunda emin miyiz?

Bugün tam da bunu sorgulayacagiz. Agizdan agiza dolasan, gün icinde fazlaca karsilastigimiz güzellik sirlarini inceleyip, sadece bir söylentiden ibaret olup olmadiklarini görecegiz! Acaba aralarinda dogru bildigimiz yanlis mitler de var midir? Hazirsaniz baslayalim.. Iste karsinizda 10 Güzellik Miti ve Gercekleri!





" Makyaji temizlemeden uyumak, sivilcelere yol acar!"

DOGRU!
Uyurken cilt kendini rejenere eder, yani yeniler ve onarir. Makyaj da gözenekleri tikar ve cildin nefes alamamasini saglar. Bu sekilde de sivilce olusur. Yatmadan önce makyajinizi güzelce temizlemeyi asla ihmal etmeyin.


"Tüyleri jiletle almak, tüyleri cogaltir ve daha sert cikmalarini saglar!"

YANLIS!
Bu güzellik mitinin yillardir gercek oldugu kabul edilmistir, ancak hepinizi rahatlatabilirim. Böyle bir sey kesinlikle yok, sadece öyle hissediliyor. Öncelikle cogalma konusuna gelirsek, tras cilt yüzeyinde gerceklestirilir, dolayisiyla bir anda normalde kil olmayan yerde yeni kil kökleri olusamaz. Bu mantiken zaten mümkün degil. Ancak biz yine de fazlalasmislar gibi hissederiz, cünkü jiletle alinan tüylerin rengi daha koyu olur. Bunun nedeni de melanin oraninin fazla olmasidir, bir zaman sonra bu oran azalir ve tüylerin rengi acilir. Tüyleri daha kalin algilamamizin sebebi de budur. Sertlesme konusunda da icinizi rahatlatabilirim, tüylerin kendisi sertlesmez. Epilasyon sonrasi tüylerin ucu sivri olur. Jiletle aldigimizda ise, tüyler kesildigi icin uclari küttür. Bu yüzden de jiletle alinan tüyler tekrar uzadiginda bize fazlalasmis ve sert görünürler. Bu tamamen hissiyatla ilgilidir.


"Saclari sık sık taramak, sacin parlamasini saglar!"

D/Y!
Bu iddia hem dogru, hem yanlis. Saci tararken sac derisindeki kan dolasimi hizlanir, ve deri, daha cok sebum (yag) üretmeye baslar. Bu da tararken saca dagitilir ve sac haliyle daha parlak görünür. Bu sekilde saclar kendi yagiyla beslenir. Ancak gün icinde sık sık sac taramak da ters etki yaratip sacin yagli görünmesini saglayabilir! Bu yüzden bu iddiaya hem dogru, hem yanlis demek istiyorum. Tarayarak parlatmak yerine, saclara uygun kuru yaglar kullanmanizi tavsiye ederim.


"Cikolata, sivilcelere neden olur!"

YANLIS!
Bu konuda da icinizi rahatlatabilirim - cikolata ve cips sivilcelere neden olmamaktadir! Iddia, arastirmacilar tarafindan onaylanmamistir, dolayisiyla bilimsel bir kaniti yoktur. Sivilceler tikanmis gözenekler, ciltte fazla yag orani veya nemsizlik yüzünden meydana gelir. Dolaysiyla cikolata vb. gidalar sivilcelere yol acmaz.


"Maskara, kirpiklerin dökülmesini saglar!"

YANLIS!
Kaliteli maskaralarin icinde bulunan yaglar ve vitaminler kirpikleri besliyor bile! Maskara tabii günün sonunda güzelce temizlenmiyorsa, kirpiklerin dökülmesine yol acabilir. Bu yüzden makyajinizi her zaman temizlemeniz gerekir.



"Sac kürleri, kiriklari onarir!"

YANLIS!
Piyasadaki hicbir, ama gercekten hicbir bakim ürünü kirik saclari onarmaz! 'Uzun sac seviyorum, kestirmek istemiyorum' demeniz de fayda etmez, saclariniz zaten kirila kirila kisalacaktir, önüne gecemeyeceksinizdir. Bu yüzden düzenli olarak sac uclarinizi kestirin, kiriklari aldirin. Kirik sacin tek cözümü maalesef budur.


"Üfleyerek ojenin hizli kurumasi saglanabilir!"

YANLIS!
Hangimiz bunu yapmadik ki? Evden cikmadan önce aceleyle oje sürülür, kurusun diye de üflenir. Büyük hata! Üflemek, nefesteki nem orani yüzünden, ojenin daha yavas kurumasini saglar! Dolayisiyla hizli kurumasi tamamen yanlis bir bilgidir. Gercekten aceleniz varsa, ojenizi sürdükten sonra tirnaklariniza oje kurutucu damla uygulayabilirsiniz veya buz gibi suyun altina tutabilirsiniz.


"Saclari sık sık kestirmek, uzama sürecini hizlandirir!"

YANLIS!
Yeni kesilen saclar bize daha dolgun gelir, cünkü ince ve kirik uclardan kurtulmus oluruz. Ancak saclari kestirmenin uzama süreciyle bir ilgisi yoktur, bundan sadece sac kökleri sorumludur.


"Dis macunu sivilcelere karsi iyi gelir!"

D/Y!
Bu iddianin hem dogruluk hem yanlislik payi vardir. Bazi dis macunlarinda cinko bulunmaktadir, bu da sivilceleri kurutma özelligine sahiptir. Bu yüzden sivilcelere karsi iyi gelebilmektedir. Ancak dis macununun icindeki diger maddeler (örn. florür), sivilcenin iltihaplanmasini saglayabilmektedir. Bu yüzden hic de önerilen bir yöntem degildir! Eczaneden alabileceginiz cinko merhemi daha etkili olacaktir.


"Kuru ve catlak dudaklar icin bal, iyi bir kurtaricidir!"

DOGRU!
Birakin lip balmlar bir kenarda dursun - bal kadar etkili olacaklarini hic zannetmiyorum, en azindan bende öyle! Benim, dudaklarimla hicbir sorunum yoktur normalde, kuru degillerdir. Ancak bir ara gercekten o kadar kurudular ve catladilar ki inanamadim, hicbir lip balm fayda etmedi. Ben de cözümü balda buldum, her gün ara ara ve gece yatmadan, dudaklarima yogun bir sekilde uyguladim ve birkac güne kuruluktan eser kalmadi. Bir numarali yardimcilarimdan birisidir bal!

***

Ve geldik bu yazinin sonuna, umarim güzellik konusunda yeni seyler ögrenebilmissinizdir bu sayede. Sizlerin de bildigi farkli mitler varsa hemen yorum kismina yazin lütfen, keyifle okur, kendi fikrimi belirtirim. :)

Bu yaziyi begendiyseniz seri haline dönüstürüp farkli konulara iliskin mitleri ve gerceklerini de yazabilirim, ayni sekilde yorumlarda bildirirseniz sevinirim!

Herkese mitimsi bir gün diliyorum,
Eylem

24 comments :

  1. canım çok güzel bi post hazırlamışsın. teşekkürler:)
    bence kesinlikle seri haline dönüştürmelisin. keyifle okuyacağıma eminim:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ediyorum canim benim, begenmene sevindim! :)

      Delete
  2. Jilet kısmını çok mantıklı buldum hep tersi bilinir aslında... gerçekten çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aynen öyle, öyle olmadigini ögrenince ben de cok rahatlamistim. :) Tesekkürler canim.

      Delete
  3. Çok güzel bir yazı olmuş canım ama ben en çok çikolata sivilce yapar maddesinin yanlış olmasına sevindim :)))) E o zaman haydi gel birer çikolata yiyelim :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkür ediyorum caniiim, hadiiiiiii yiyelim :)

      Delete
  4. jilet meselesini biliyordum sertleşse benim tüylerim sertleşirdi ki hiç öyle bir şey olmadı..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle katiliyorum, bende de öyle bir sey meydana gelmedi. :)

      Delete
  5. Üfleyerek oje kurutmaktan ben de suçluydum, ta ki kurutucu top coat'ları keşfedene kadar ;)

    ReplyDelete
  6. Bu ne harika bir yazı olmuş cnm, bayılarak okudum ;) Maalesef bu saç kırıklarının tek çözümü kestirmek, üzücü bir durum ama gerçek ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Güzel yorumun icin cok tesekkür ederim güzelim. Evet ya maalesef. :(

      Delete
  7. cok guzel bır yazı olmus canım bazıları dogru bılınen yanlıslar aslında cok faydalı :)

    ReplyDelete
  8. Yine harika, içten ve bilgilendirici bir yazı yazmışsın canım. Her kelimesini keyifle okudum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bu güzel yorumun icin tesekkür ederim güzelim benim, cok sevindim begenmene! :)

      Delete
  9. çok faydalı bir paylaşım olmuş!

    ReplyDelete
  10. Bak Bal hic denemedim, süpermis :D Bendede bir tek Bepanthen yara kremi fayda etmisti dudaklarim catladiginda ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bal da cok iyi geliyor, olursa dene kesin. :)

      Delete
  11. haha ben cok sevdim bu yaziyi Eylemcim :)) cok da eglendim okurken ! ama bir o kadar da guzel seyler ogrendim ;)

    ReplyDelete
  12. Gerçekten çok yararlı bir post olmuş teşekkür ederim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Güzel yorumunuz icin ben tesekkür ederim. :)

      Delete