My Current Favorites - Autumn 2017

07 November 2017


Herkese merhabalar, keyifler nasil? Havalar sogumaya basladi mi bulundugunuz yerde? Valla burada kis kendini hissettirmeye basladi, aksamlari buz gibi oluyor. Ben yaz insaniyim, ama her mevsimin de kendine göre güzellikleri var tabii. Mesela kis aylarinda birsürü mum yakmak ve sicacik bir cayla yataga gömülüp film izlemek en sevdigim seylerden birisi. Buna seviniyorum. Ama onun disinda kis beni pek mutlu etmiyor ya. Soguk ve erken kararan havasini mi seveyim, arabamin karlar icine gömülmüs ve buzlanmis camini temizlemeyi mi, ansizin yagmura yakalanmayi mi yoksa mütemadiyen üsümeyi mi? Kisi sevmem icin bircok sebep var, ama sevmemem icin cok daha fazla. :D

Bu yazimda size son zamanlarda ilgimi ceken ve begendigim seyleri gösterecegim. Her alandan bir seyler eklemeye calistim, hadi görelim...

Hi everyone! How are you? Is the weather getting colder where you live at, too? In Germany, autumn is almost over. Actually I am a summer person, but I believe in the beauty of every season. In the winter, I especially like burning some scented candles and watching Netflix in bed with a cup of warm tea - who doesn't? Nevertheless, I would rather prefer summer. :D

In this post, I want to show you the things I am currently loving. Hope you can get some new ideas and inspiration. :)


Son yazimda bu resimleri görmüssünüzdür zaten. Evi, siyah beyaz resimlerle dekore etmeyi cok seviyorum, inanilmaz sade ve asil duruyor. Bu resimler bana cerceveleriyle birlikte DESENIO tarafindan gönderildi. Websitelerinde farkli resimler cesitli boyutlarda mevcut, ben tabii denize asik biri olarak tercihimi dalgalardan ve denizden yana kullandim.

Cerceve olarak ben siyah tercih ettim, ancak farkli renkleri de mevcut dilerseniz kendi sitelerinden inceleyebilirsiniz.

In my recent post, you probably have seen my posters already. I really like decorating my home with monochrome pictures, they look beautiful and give the room a new personality. These ones are from DESENIO. On their website, you can find maaany many posters in different sizes. I have chosen some sea and wave posters.

From left to right: BLACK WATER (30x40cm) | SAILING (50x70cm) | WAVE (30x40cm)
The frames are also from DESENIO, I have chosen black ones, but there are also many different colors.



Ayrica okurlarima özel: DESENIO'da yapacaginiz her türlü alisverisinizde %25 indirim kazanmak icin "EYLEM" kodunu kullanabilirsiniz. Indirim kodu sadece 7-9 Kasim 2017 tarihleri arasi gecerlidir. Daha fazla dekorasyon fikri icin @desenio'yu takip edebilirsiniz.

A special for you: The code "EYLEM" gives 25% off posters, between the 7th-9th November 2017 (not valid on handpicked-/collaboration posters or frames) at www.desenio.de. For more inspiration you can also follow @desenio.

In collaboration with desenio.de



Dekorasyon demisken; pervaneli ucagimi nasil buldunuz? Bunu Kadiköy'den almistim, gözüme carptigi an "bu benim olmali" dedim ve oldu. Ayrica kücük bir hikayesi de var, ama onu sonra anlatirim. :) Bu arada, hikayesi olan seylerle evimi dekore etmeyi inanilmaz seviyorum. Tamamen kisisel ve özel oluyor her sey.

Since we talked about decoration, here is my current love: my beautiful model airplane. I've got it from a small souvenir shop in Kadiköy/Istanbul and was totally obsessed with it right when I saw it on the shelves. How do you like it? :)


Istanbul'dan bahsetmisken... Hazir hala devam ediyorken bir kez daha söylemis olayim: Istanbul Modern'de gerceklestirilen 15. Istanbul Bienali'ne gidiiiiiin eger hala gitmediyseniz! Ben sergiye Eylül'de gittim ve cok etkileyici buldum. Gercekten muazzam eserler var, 12 Kasim'a kadar da devam ediyormus. Istanbul'da olanlara kesinlikle tavsiye ediyorum. :)

If you are currently in Istanbul, I can recommend to visit the 15th Istanbul Biennial which takes place at the Istanbul Modern. I was there in September - the exhibition was just amazing and the artworks left me speechless! You can still visit the exhibit until the 12th November.


Bildiginiz gibi, ben kozmetik konusunda pek atraksiyon sevmiyorum. Yani aliskanliklarimin disina cikmiyorum, klasik ürünlerimle klasik makyajimi yapiyorum hep - ve bu her zaman sade bir sey oluyor, cünkü agir makyaji kendime asla yakistirmiyorum. Ancak kis aylarinin gelmesiyle birlikte canim biraz daha belirgin olan koyu renkler kullanmak istedi. Tabii yine kahve tonlarinda kaldim, öyle siradisi makyajlar yapmiyorum, ama size özellikle su ara sevdigim ürünleri göstereyim...

When it comes to make-up, I like it really simple and subtle. For me it is important that my make-up looks natural and enhances my facial features. Therefore I prefer natural colors like brown and beige. But especially in cold winter days, I like it a little more significant. So I want to show you my favorite products...


Itiraf edeyim, sahip oldugum tek far paletleri kahve tonlari icerenler. Ayda yilda bir kullandigim icin de almiyorum hic. Ancak dedigim gibi, bir anda canim istedi ve elimde olan paletleri kullanmaya basladim. RODIAL Smokey Eye Sculpt Eyeshadow Palette (bu ne uzun bir isim?) ile BOBBI BROWN Shimmer Brick - Raw Sugar bu konuda bana yardimci oldu. Paletler hem renk bakimindan hem yapilari acisindan muazzamlar. Bunlarla gözlere derinlik ve belirginlik kazandirmak mümkün, ayrica göz bölgesini inanilmaz estetik gösteriyor. Bu arada Bobbi Brown'un paletinin en acik tonlarini ben highlighter olarak da kullaniyorum, yogunluk istersem. :)

Like I mentioned above, I like natural colors. So I can absolutely recommend the following eyeshadow palettes: RODIAL Smokey Eye Sculpt Eyeshadow Palette and BOBBI BROWN Shimmer Brick - Raw Sugar. Both include the perfect matte and shimmering shades. I also use the lightest colors of the Bobbi Brown palette for highlighting my cheekbones and it looks super good. :)


Bu aralar severek kullandigim bir diger ürün ise MAYBELLINE Color Tattoo '35 On & On Bronze' oldu. Uygulamasi cok basit, hemen göz kapaklarinin üstüne sür gec. Cok hafif rengiyle, dogal duruyor ve yine de gözlere belirginlik kazandiriyor. Ben sevdim. <3

Another favorite product is MAYBELLINE Color Tattoo '35 On & On Bronze'. It is so easy to apply and looks amazing. 


Rujlara gelirsek, bu konuda da elim koyu renklere gidiyor bu ara. Ne bileyim, hava sogudu ya, sanki yüzü daha sicak gösteriyor bu tonlar. Yakisiyorlar yani bu mevsime. En cok kullandiklarim ise CHANEL Rouge Coco '41 Destinée', ESSENCE '20 Rich Mahogany' ve MAC 'Whirl' oldu. Iclerinde sadece Essence'in ruju henüz yeni dahil oldu kozmetik ürünlerime ve uygun fiyatli olmasina ragmen yapisi, rengi cok kaliteli duruyor. Kaliteli, koyu bir ton ariyorsaniz buna bir göz atin derim.

In autumn and winter I like dark lipsticks. The ones I have worn very often in the past weeks are CHANEL Rouge Coco '41 Destinée'ESSENCE '20 Rich Mahogany' ve MAC 'Whirl'. I especially can recommend the one from Essence, it is really cheap and has the perfect color!


Aranizda MAYBELLINE Tattoo Brow'u deneyen var mi? Ben sevdim dogrusu. Kaslarin 3 güne kadar kalici olmasini vaat ediyor. Bendeki rengi 'Dark', ve renk bakimindan gayet uyumlu. Siyah gibi durmuyor kesinlikle, koyu bir kahve sadece. Yapisi jel gibi, kaslarin üstüne sürüyorsunuz ve 20 dk bekletiyorsunuz. Ardindan kolayca soyulabiliyor ve tataaaam: aralarini kalemle doldurmussunuz gibi, belirgin ama abarti olmayan kaslar! Ben inanilmaz begendim, bulasma falan yapmiyor elinizle kaslarinizin üstünden gectiginizde, sanki bir sey sürmemissiniz gibi. Yüzünüzü suyla yikadiginizda da cikmiyor. Ama üzülerek söylemeliyim ki, vaat ettigi gibi 3 gün kalici degil. Tabii bu kullandiginiz temizleme ürünleriyle de alakali, bende ertesi gün rengi acilmisti. Ama olsun, yine de gayet basarili bir ürün. Özellikle yazin, suyla temas ettiginde akmadigi icin plajda falan mükemmel olacaktir.

Is there anyone who has already used the MAYBELLINE Tattoo Brow? I am using the color 'Dark' and must say, that it is amazing! I really like the color and also the feeling. The product promises lasting up to 3 days, unfortunately it doesn't. At the end of the 2nd day the shade is almost faded away. Nevertheless I really liked the product since it is long lasting and the brow absolutely look natural. I can imagine that it'll be a must-have at the beach!


Bir tane de bakim ürünü ekleyeyim bu yaziya: NUXE Huile Prodigieuse. Bu ürün hakkinda internette cok fazla inceleme yazilari mevcut, o yüzden detaylara girmeyecegim hic. Cildi güzel nemlendiriyor, yumusacik yapiyor ve parlaklik kazandiriyor. Ben bu ürünü tatilden sonra almistim, cildim soyulmasin bronzlugum daha kalici olsun diye. Ve cok ise yaradi, soyulma falan olmadi cildim hep nemli kaldi. Hatta bikini izim hala duruyor, o kadar söyleyeyim. :D Cok güzel bir ürün.

In order to keep my skin moist and smooth I am using the dry oil NUXE Huile Prodigieuse. It smells good, moisturizes and soothes the skin perfectly and makes it smooth like velvet. I have bought this one right after my vacation in order to make my summer tan last longer. It worked - I have kept my tan line by now. :D


Biraz da aksesuarlara gecelim. Eylül'den bu yana kullandigim bir canta varsa o da GUCCI Dionysus'tur. Sadece kücük cantalar kullandigim icin bu bana yetiyor da artiyor esnek bir canta oldugu icin. Görüntü itibariyle de tam zevkime uygun. Ask yasiyorum kendisiyle.

Currently I am in love with my GUCCI Dionysus. It suits every outfit and is the perfect piece to highlight an all-black look.


Saatlere olan askimi sagir sultan bile duymustur herhalde? Koleksiyonuma yeni eklenen KAPTEN & SON Chrono 'Silver Steel', bu ara favorim olmayi basardi. Kaliteli, klasik ve sade bir saat bence, tam sevdigim tarz. Güzel bir saat arayanlar icin buna bakmalarini tavsiye edebilirim.

How do you like the new watch by KAPTEN AND SON: Chrono 'Silver Steel'? I am obsessed with it since it looks so classy and cool. Actually I am a watch-addict and can't say no to beautiful watches. :D


Gelelim lifestyle favorilerime. Henüz bitirmedigim, ancak okumakta oldugum bir kitabi da bu yaziya eklemek istedim: Azra Kohen - Aeden. Fi-Ci-Pi serisini okuduktan sonra bunu da merak ettim ve simdilik iyi gidiyor. Bitirdikten sonra net fikrimi ayri bir yazida paylasirim.

The book I am currently reading is Azra Kohen - Aeden. Unfortunately it is not available in English.


Diziler...
SUITS: Baymayan, zeki diyaloglarin bulundugu keyifli bir dizi ariyorsaniz Suits dizisini tavsiye edebilirim. 'Hukukimsi' bir dizi, yani avukatlari konu aliyor, ancak konusu, kurgusu ve dinamikligi sayesinde cok sürükleyici. Ayrica Harvey Specter diye bir gercek var - onun icin bile izlemeye deger :P.
THE CONFESSION TAPES: Netflix yapimi bir belgesel serisi, cok carpici gercekler iceriyor. Ben hicbir sey söylemeyeyim, siz kendiniz izleyin.
FLESH AND BONE: 8 bölümden olusan kisa bir dizi, maalesef. Maalesef diyorum cünkü daha uzun sürmesini dilerdim. Black Swan'i sevenler bunu da severler büyük ihtimalle. Balenin karanlik tarafini konu aliyor, biraz dramatize edilmis sekilde. Gayet güzel bir calisma olmus bence, devam edebilirdi.

Series I can recommend...
SUITS, THE CONFESSION TAPES, FLESH AND BONE.

Film...
THE PIANIST: Bu film benim en sevdiklerim arasinda, cok etkileyici ve carpici. Daha önce izlemis olmama ragmen gecen hafta tekrar izledim. 2. dünya savasinda, Wladyslaw Szpilman'in hayatini ve yasam mücadelesini konu aliyor. Üstelik Chopin'in parcalariyla öylesine zenginlestirilmis ki, defalarca izlenebilir. Izlemediyseniz, mutlaka izlemeniz gereken bir film oldugunu söylemeliyim! Hatta konu buraya gelmisken, Schindler's List'i de önereyim izlememis olanlara.

Films I can recommend...
THE PIANIST, SCHINDLER'S LIST.


Müzik konusunda Spotify listemi takip edebilirsiniz, oraya düzenli olarak sevdigim parcalari ekliyorum. Ancak bundan bagimsiz olarak, bu ara klasiklerime döndüm diyebilirim. Klasik müzigi oldum olasi cok seviyorum, ruhu oksamiyor mu sizce de? Bale de yaptigim icin aslinda düzenli olarak klasik müzikle ic iceyim, ama son zamanda epey bi yogunlastim. Chopin'ler, Beethoven'lar... 
Sizinle en sevdigim iki klasik müzigi paylasmak istiyorum:
Beethoven - Sonata No. 14 "Moonlight" in C-Sharp Minor
Chopin - Nocturne in C-Sharp Minor

For some music inspiration you can follow my Spotify playlist which I am updating frequently. Besides that, I am currently totally in love with classical music. Not only in my ballet classes, I really enjoy listening to them whenever it is possible. Here are my favorite two classical pieces:
Beethoven - Sonata No. 14 "Moonlight" in C-Sharp Minor
Chopin - Nocturne in C-Sharp Minor

***

Umarim bu yaziyi begenmissinizdir ve ilginizi ceken seyler olmustur!

Hope you liked this post and could get some inspiration!

Eylem

No comments :

Post a Comment