DUPE ALARM: Armani Sì Parfüm!

27 March 2015

Merhaba güzellerim,

hafta sonu kapinin önünde, keyifler nasil? Buralarda hava bugün pek ic acici olmasa da Cuma olmasi beni yine de keyiflendiriyor. :)

Biliyorsunuz, Dupe Alarm diye bir serim var bu blogta, burada fiyati yüksek olan ürünlerin muadillerini, yani performans acisindan cok benzer ancak fiyati cok daha uygun olan ürünleri gösteriyorum sizlere. Bunun icin de tabii bir seyleri kesfetmem, denemem gerekiyor. Blogun herkese hitap etmesini istedigimden, farkli bütceleri dikkate alarak yazilarimi yazmaya özen gösteriyorum. Bugün de sizlere yeni bir kesfimden bahsetmek istiyorum: Armani Sì parfümünün muadili La Rive In! Aralarinda 100 Euro fark var, ancak tipa tip aynisi desem?


La Rive In Woman vs. Armani Sì

Öncelikle flakonlarini karsilastirdigimizda tasarim olarak asiri benzer olduklari dikkat cekiyor. Gerek üzerindeki yazi tipi, gerekse renk secimi acisindan birbirine oldukca yakinlar. Göze carpan tek büyük fark kapaklari, ancak yine de ilk görüste muadil olabilecekleri akla geliyor. Dolayisiyla La Rive, tasarimiyla birlikte, Sì adli parfüme bir muadil ürün yaratmak istemis. Armani Sì'nin detayli incelemesini görmek isteyenler buraya tiklayabilirler.

Peki koku acisindan da flakonu kadar benziyor mu? 

Ilk basta sunu belitmeliyim ki, kokulari cok iyi ayirt edebilen bir insanim. Bir parfümün kokusunu aldigim an icerisinde hangi notalar, hangi esans kombinleri bulundugunu az cok tahmin edebiliyorum, böylece incelemesi de haliyle kolay, sonucu kesin oldu benim icin. 

Gelelim kokunun kendisine: Size su kadarini söyleyeyim, parfümü alip bilegime sıktıgım an burnuma inanamadim. Dogru mu aliyorum kokuyu, yoksa daha önce Sì'yi mi sıkmıstım diye düsünmedim degil. Yok ya bu kadar benzeyemez dur bir de diger bilegime sıkıyım diyerek ikinci kez kokuyu almaya calistim, yine benzer. Armani Sì'yi bilenler bilir, kokusu cok karakteristik ve tektir. Kolay kolay hicbir kokuya benzemez, benzemeyi birakin yanindan bile gecmez. Ancak La Rive'in In Woman adli parfümü neredeyse mucizeler yaratmis! In Woman'in notalarinin tek tek almaya calistim, ne diyeyim, birebir bir dupe yaratmis adamlar. Gidin In Woman'in icerigini, Armani Sì'nin flakonuna doldurun, hic kimse fark etmez. Fark 0!

Kaliciligi nasil?

Eau de Parfum oldugu icin kaliciligi gayet güzel. Sabah uyguladigimda aksama kadar kaliyor, tazelemeye gerek kalmiyor. Ancak sunu belirtmeliyim ki, kokusunun kendisi asiri yogun, yani agir bir kokudur. Taze ve ferah kokulari tercih edenler bunu pek sevmeyecektir, kendini belli eden bas döndüren cekici bir kokudur cünkü. Yogunlugu sayesinde de kaliciligi bir o kadar güzel. Ben memnun kaldim!

Sen olsan hangisini tercih ederdin?

La Rive'in parfümü 90 ml, fiyati ise 6,95 Euro. Armani'nin 100 ml parfümü ise 107 Euro. Simdi siz söyleyin, hangisi tercih edilir? Öyle bir parfüm yaratmislar ki, gidip 100 Euro fazla verip Sì'yi almak aptallik olur mu desem ne desem bilemedim simdi. Ciddi anlamda cok begendim ve birebir ayni oldugunu onaylayabilirim. Dolayisiyla bu incelemede benim gözdem La Rive In Woman oldu. Kusura bakma cok sevdigim Armani, fiyat konusunda kaldin! 

La Rive'in parfümünü Rossmann'dan satin aldim. Türkiye'deki Rossmann'larda olup olmadigini, nerelerde bulabileceginizi tam olarak bilmiyorum, ancak internette bazi sitelerden siparis etmeniz mümkün. La Rive kesinlikle bir high end ürünü degildir, drugstore'larda satilmakta. Bu yüzden belki de oralara bakmanizda fayda var. Hangi magazalarda satildigini biliyorsaniz yorumlarda belirtirseniz cok sevinirim, böylece almak isteyenlere bir yardim olmus olur. :)

***

Iste bu benim yeni kesfimdi, umarim siz de begenmissinizdir! Yüksek fiyatli hype ürünlerinin uygun fiyatli alternatifleri olmasi gercekten güzel bir sey. Parfüm icin genis bir bütce ayirmiyorsaniz kesinlikle buna bir göz atin derim. Eylem testinden basariyla gecti! :)

Mis kokulu bir hafta sonu diliyorum hepinize,
Eylem

31 comments :

  1. Si merak ettiğim bir kokuydu. artık ikisini de merak ediyorum:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle bir göz atmalisin canim. :)

      Delete
  2. Aa yasasin bulursam ilk firsatta denicem ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dene tabii, buldugun yerde kacirma. :)

      Delete
  3. AYnen ikisinide merak ettim şimdi haha :))

    Sürprizim vaaar ; http://sadevederin.blogspot.com.tr/2015/03/duyuru-cekilis-ve-okunasi-bloglar.html. ( sevgili deeptone çekilişlere katılmıyor ama senden bahsetmiş canım benimm :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay nasil mutlu oldum görünce ne güzel bir jest olmus. Ikinize de cokca tesekkür ediyorum!!

      Delete
  4. şu yaşıma kadar sürekli kullandığım ve şişelerce vazgeçmeden kullandığım tek parfüm si oldu en kısa zamanda La Rive e geçiş yapıyorum teşekkürler :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rica ederiiiim ne demek, ben tesekkür ederim. :)

      Delete
  5. ben bu seriyi çok seviyorum Eylemcim, sen hep yaz ben hep okuyayim, sevgili Armani kullanir, hastayim kokusuna da kadin armani'nin kokusunu hiç bilmiyorum. eee bi ara bakmak lazim o zaman buldugum ilk Rossmana, operim kocaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne güzel bir yorum ya cok tesekkür ediyorum güzel insan. Agir kokulari seviyorsan buna kesin göz at derim! :)

      Delete
  6. La rive markasi Avon gibi bir firma olan Dore kataloglarında var ama bu isimde olan var mı bilemiyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilgi icin tesekkürler tatlim, umarim herkes kolaylikla bulabilir. :)

      Delete
  7. kardeşim buna çok sevinecekk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay sevinsiiin, herkes musmutlu olsun! :)

      Delete
  8. bu yazı serisini cok begeniyorum kuzum yıne ne guzel seyler anlatmıssın bızlere :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim benim cok tesekkür ediyoruum.

      Delete
  9. ambalajlarıda benziyor sanki?

    ReplyDelete
  10. Merhaba, blogunuz çok güzel. Bu kokuyu çok severim ama markayı hiç duymadım, acaba güvenilirmidir yoksa dolum parfümler gibimidir? Nette biraz baktım da farklı parfümlerin de benzerlerini yapmışlar, mesela çok sevdiğim Dolce gabbana light blue yu donna la rive adıyla üretmişler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhabalar, begenmenize cok sevindim! Güvenilirden kastiniz nedir acaba? Yani herhangi bir olumsuz etki yaratmadi bende, kokusu da armaniyle bire bir. Benim tavsiye edebilecegim, aldigim bu yana yanimdan ayirmadigim bir parfüm oldu. Evet farkli markalarin da benzerini yapmislar ben de bir de La vie est belle'in dupe'u var o da cok basarili.

      Delete
  11. Çok merak ettim parfümü anlatımınla tatlım Rossman'a gittiğimde bakacağım hemen ! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesin bak güzelim, inanamayacaksin :)

      Delete
  12. aaa süper bulmuşsun canım, harika :)

    ReplyDelete
  13. türkiyede yok sanırım

    ReplyDelete
  14. Siz bu parfumu nereden satin aldiniz

    ReplyDelete
  15. Giorgio Armani Parfüm
    burdan belirttiğin ürünlerin oylamalarına baktım yazınız ile uyumlu sonuçlar bulunuyor.

    ReplyDelete
  16. Ben La'rive-i kullanıyorum. Kesinlikle tavsiye ederim. Mükemmel bir kadına has kokusu var fakat sevmeyenlerde olabilir. Kıyaslama yapacak olursak Armani yerine La'rive tercih ederim, çok başarılı.

    ReplyDelete
  17. Nerede satılıyor acaba??

    ReplyDelete