QUICKTIPS #10: Terlemeye Karsi 10 Ipucum!

19 May 2015

Herkese merhabalar,

bu blogta hazirladigim Quicktips yazilarimi, beni uzun zamandir takip edenler bilir. Bu seride belirli bir konu hakkinda sizlere bircok tüyo veriyor, hayatimi kolaylastiran tecrübelerimden bahsediyorum.

Uzun zamandir böyle bir Quicktips yazisi yazmadigimi fark edince, tekrar bu seriye yogunlasip, farkli konular hakkinda verebilecegim tüyolarimi bir araya toparlayarak seriyi genisletmek istedim. Bugünkü konumuzu da, yaklasan yaz aylarinda cok faydali olacagini düsündügümden sectim: terlemeye karsi 10 ipucu! Merak ettiyseniz hemen devama tiklayin! :)





Öncelikle neden terleriz?

Terlemek, kimi zaman kabusa dönüsse de, vücudumuz icin oldukca yararli ve gereklidir. Bu sekilde vücudumuz, kendi ısısını dengeler ve bizim icin zararli olabilecek maddeleri, tuzu ve toksinleri disari atar. Terleme esnasinda sıvı vücuttan atildiktan sonra cilt yüzeyinde buharlasir. Bu sekilde de vücut sogutulur ve ısısı bir nevi dengelenir. Sicak yaz aylarinda daha fazla terlememizin nedeni de budur. Vücudumuzdan zararli maddelerin ter yoluyla disari atilmasi da cok önemlidir, cünkü bu sekilde karaciger ve böbreklerin is yükü hafifler. Dolayisiyla saglikli bir insanin terlemesi gayet dogal ve iyidir.

Ancak ekstrem durumlarda, örnegin stres, korku ve benzeri duygusal durumlarda vücut her zamankinden fazla ter salgilayabilir, bu, kisiyi ve cevresini rahatsiz eder ve ciddi bir kabusa dönüsebilir. Gerek görüntüsü, gerekse kokusu kisinin özgüvenini bir anda dibe düsürebilir. Iste geldik ilk probleme: terin kendisi aslinda kokusuzdur, seffaftir. Fakat terleyen bölgelerde, özellikle koltuk altlarinda bulunan bakteriler, terle birlesince rahatsiz edici bir koku olusturur. 

Terlemeyi azaltmak, kötü kokuyu engellemek kesinlikle imkansiz degildir, tabii dogru tüyolari bildikten, bunlari dikkate aldiktan sonra! Hadi baslayalim..


Terlemeye Karsi 10 Ipucu!

1. Düzenli Tüy Gidermek
Verebilecegim ilk tüyo, hangi yöntemle olursa olsun, tüy gidermedir! Daha önce bahsettigim gibi, kötü kokuyu olusturan terin kendisi degil, bakterilerdir. Bakteriler de tüylere yapistigindan, siz terlediginizde ister istemez o kötü koku olusacaktir. Bu yüzden sık sık epilasyon yapmayi veya belirli bölgelerinizi tıras etmeyi ihmal etmeyin.




2. Sabahlari Dus Almak
Bu konuda sabah dus almak, aksam dus almaktan iyidir. Neden derseniz; uyurken vücudunuz, öncesinde dus almis olsaniz da terler. Uyanikken bilincli bir sekilde vücut ısınıza bir nevi kendiniz de dikkat edebilirsiniz, ancak uyurken bu mümkün degil, bu yüzden vücut kendi ısısını bir sekilde dengelemeye calisir. Böylece gece de terlersiniz, bakteriler olusmaya baslar. Güne bu sekilde basladiginizda ve tekrar tekrar terlediginizde o hos olmayan koku neredeyse kacinilmazdir. Bu yüzden aksamlari dus alanlardansaniz, belki de rutininizi sabaha almalisiniz.

3. Direkt Dustan Sonra Deodorant Uygulamak
Dus aldiktan sonra vücut, kötü koku olusturabilecek bakterilerden arinmis olur. Kiyafetlerinizi giymeden hemen önce bir antibakteriyel deodorant uygularsaniz, bakterilerin kiyafetlerinizden vücudunuza gecmesini engelleyebilirsiniz. Bu sekilde o temiz his daha kalici olur ve kötü kokular bastan engellenir. Dus sonrasi icin roll-on deodorantlar harika olacaktir!

4. Yapisan Kiyafetler Giymemek
Kiyafetiniz vücudunuza ne kadar yakin olursa, o kadar cabuk terlersiniz. Bu yüzden aralarinda biraz mesafe tutup, tamamen yapismayacak parcalar secebilirsiniz. 

5. Hava Alan Kiyafetler Giymek
Kiyafet demisken, tam olarak ne giydiginiz de önemlidir! Pamuk ve ipekten yapilmis kiyafetler daha az terletir, bu yüzden bunlari tercih edebilirsiniz.


6. Ada Cayi Icmek
Normalden daha cok terleyen biriyseniz, bunu tedavi edecek, terlemeyi dengeye sokacak güzel bir önerim, ada cayidir. Ada cayinin bu konuda basarili oldugu arastirmacilar tarafindan kanitlanmistir. Eger bu tedaviyi yapmak istiyorsaniz sabah, ögle ve aksam bir bardak sicak ada cayi icin. Bunu bir hafta boyunca sürdürün. Terlemenizin dengelendigini fark edeceksiniz.
Elleriniz de asiri terliyorsa ada cayini kür olarak da kullanabilirsiniz. Bunun icin bir kaseye ada cayi hazirlayin ve ellerinizi icerisinde düzenli banyo yaptirin.

7. Bol Su Icmek
'Cok su icersem, cok terlerim'i de duymuslugum var. YANLIS! Öyle bir sey yok, su icmeyi kesinlikle ihmal etmemelisiniz, bu cok sakincalidir. Bol su tüketmeniz her konuda, cidden her konuda iyidir. Gerek sagliginiz acisindan, gerek parlak saclar ve daha güzel bir cilt icin bol su icmek önemlidir. Ayni sekilde terlemeyi de dengeye sokabilmektedir. Ancak dikkat! Soguk su vücudunuzu soguttugundan, vücudunuz bunu dengelemek isteyecektir ve yine terleyeceksinizdir. Bu yüzden sicak günlerde dahi ılık su icmeniz tavsiye edilir.

8. Kafein, Nikotin ve Alkol Tüketimini Azaltmak
Terlemenizi, ne tükettiginiz de asiri etkilemekte. Cok tuzlu, baharatli besinler gibi alkol, kafein ve nikotin, normalden fazla terlemenizi saglayabilir. Nedenini hadi siz söyleyin. :) Tabii ki de zararli maddeleri vücut, disari atmak isteyecek! Bunun kisa yolu da terlemek.






Terlemeye Karsi Ürünler!

9. Deodorant
Deodorantlar hayatimizin vazgecilmez parcalarindan biridir. Farkli kokularda, farkli sekillerde satilan deodorantlar, kötü kokuyu bastirabildigi gibi olusmasini da önleyebiliyor, bakterileri azaltabiliyor. Ancak bunlarin terlemeyi engellemedigini tecrübe edecek kadar kullanmisizdir hepimiz. Kötü kokuya karsi birebir, ancak terlemeyi tamamen durduracak bir alternatif yine de degiller.

10. Antitranspirant
'Bütün bu önerileri dikkate aliyorum, söylenenleri uyguluyorum ancak yine de fayda etmiyor' diyorsaniz, buyrun sizi kurtaricimla tanistirayim: antitranspirantlar! Stresli anlarda, önemli günlerde ve görüsmelerde elimizin altinda bulundurmamiz gereken bir üründür, cünkü terlemeyi tamamen durduruyor. Bu konuda su ana kadar sadece Rexona'nin antitranspirantini denedim; her zaman cok memnun kaldigim ve beni hicbir zaman yari yolda birakmadigi icin baska bir antitranspirant denemeye gerek duymadim. Kremsi bir yapida oldugundan, sadece dustan sonra uyguluyorum ve bütün gün koltuk altlarimi kuru tutuyor.


***

Iste bunlar benim sizlere verebilecegim, terleme konusunda en etkili 10 önerimdi! Umarim aralarinda daha önce bilmediginiz, dikkate almadiginiz seyler bulabilmissinizdir ve sizin icin faydali bir yazi olmustur. Ekleyebileceginiz önerileriniz varsa, hemen yorum kismina! :)

Diger Quicktips yazilarima buradan lütfen.

O halde herkese mis kokulu günler diliyorum,
Eylem

20 comments :

  1. ya bu ara bendede aşırı terleme başladı sinirimi bozuyor aslında yazdığın herşeye dikkat ediyorum su içmek dışında (: birde banyoya sabahları girmeyi deneyeyim umarım düzelir :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa umarim normale döndürebilirsin. :/ bir de ada cayini deneyebilirsin, daha önce denemediysen. :)

      Delete
  2. Ben botox düşünüyorum canım ya 6 ayda bir olsa da razıyım inan hepsini denedim ama nafile ıslak ıslak deliricem :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rexona'nin antitranspirantini kullandin mi? O baya etkili aslinda, hatta eczanede de var bu gibi ürünler. Her sey deneyip fayda etmediyse hormonel falan olabilir canim doktoruna bir görün her ihtimale karsi. :/

      Delete
  3. Senin yazılarına bayılıyorum. Böyle dergi okuyormuşum gibi. Yine çok başarılı bir yazı olmuş canım.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya nasil motive edici bir yorum, begenmen beni cok mutlu etti!

      Delete
  4. Sonuncu yazdığını hiç terletmiyormu? Başı kremsi ürünlermi? Ben onlari pek sevmezdim ama bi kdar işe yaradığını bilmiyordum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet onu ne zaman kullansam gün boyu hic terletmiyor, yani islaklik hissi hic olusmuyor. Kremsi yapisi var evet. Rexona Maximum Protection veya Clinical Protection olmasi lazim, ikisi de antitranspirant olarak geciyor.

      Delete
  5. cok faydalı bır yazı olmus gercekten bu seriyi cok sevıyorum emegıne saglık :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim benim cok tesekkür ederim bu güzel yorumun icin. :)

      Delete
  6. Hazır havalar ısınmışken baya faydalı bir yazı olmuş canım bir de deotak gibi birkaç marka var ter kokusunu önleyen deodrantlar yaklaşık bir hafta terlemeyi engellemeyi vaad ediyor hatta kiehls ın da benzer krem formda bir deodorantı varmış :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Önerilerin icin tesekkürler canim onlara da bir göz atmak lazim öyleyse. :)

      Delete
  7. Rexona deo benimde favorim, daha iyisi kesinlikle yok piyasada :D

    ReplyDelete
  8. Ah kuzu adaçayı falan biraz meziyetli işler, kahvesiz asla yapamam onuda geç tüy almak evet banyo evet ama yazın hergün,kışın oda zor ben gibi sinüzütsel hastalığı olan biri için (: 8x4 lerin spreylerıne bayılıyorum ben sanada tavsiye ediyorum... öptüm !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiyamam sana! 8x4'ler güzel, ancak teri önlemiyorlar, zaten görevleri de o degil. Bu konuda Rexona'nin antitranspiranti cok basarili ama bir göz at derim. :)

      Delete
  9. aslinda terlemek kotu birsey degil ama tabi koku oluyorsa sikintili bir durum. Ben yillardir Nivea kullaniyorum pudrali. Bu konuda bence inanilmaz basarili !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ona da bir göz atilmali o halde! :)

      Delete
  10. rexonanın bu ürünün daha önce de bahsetmiştiniz ve o günden beri her yerde arıyorum ama bulamıyorum. acaba Türkiye pazarında mı yok bu ürün?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sanirim mavi olani yok, ancak Rexona Clinical Protection adli antitranspiranti var Türkiye'de, sanirim Gratis'lerde satiliyordu, ambalaji ayni sadece kirmizi yazisi var üzerinde ve ayni etkiyi yaratiyor. Ben hicbir fark görmedim aralarinda, onu deneyebilirsin. :)

      Delete