DIY: 5 Dakikada Crop Top Yapimi

11 August 2014

© asos.com
Herkese merhabalar,

2013'te baslayan Crop Top modasi, bu yaza da damgasini vurdu. Farkli sekillerde kombinlenebilen bu 'göbegi acik' shirtler, pratik olmasinin yani sira oldukca şıklar. Özellikle high waisted (yüksek belli) jeanlerin üzerinde harika duruyorlar. Göbegi acik olduklari icin, bu modadan uzak duran bircok bayan var tabii, örnegin bunlara, göbegine güvenmeyenler de dahil olmakta. Ancak her crop top dar ve kisa degildir ve dogru kombinlendiginde cok da hos durabilir. Bu yazimda sizlere, ölcüleri kendinizin belirleyebilecegi, ayni zamanda eski ve giymediginiz shirtlerinizi degerlendirebileceginiz crop top yapimini anlatacagim.

Ihtiyaciniz olan tek malzemeler; makas ve herhangi bir t-shirt. Ben crop topun bol ve salas olmasi icin, bana birkac beden büyük, dolayisiyla oldukca bol bir t-shirtü tercih ettim. Dar bir crop top istiyorsaniz, buna göre vücudunuza tam oturan bir shirtü alabilirsiniz.

Beyaz cizgilerle belirginlestirdigim kisimlar, makas yardimiyla kesilecektir. Kol kisminda olan cizgiler elbette t-shirt'ün arkasi icin de gecerlidir. Burada, yanlarin ne kadar acik ve shirtün ne kadar kisa olacagina siz karar verebilirsiniz. Alt kisimdaki ücgen cizgiler ise sadece t-shirtün ön kismi icin gecerlidir, kesinlikle arkayi da kesmeyin.

Isaretli kisimlari kestikten sonra, bu sekilde bir shirt elde etmis oluyoruz. Yanlarin fazla acik olmamasi icin kesmeye biraz yüksekten baslayabilirsiniz. 

Arka kisim ise, sadece t-shirtün arka kismi olmakla düz sekilde kesilmelidir. Bu, ön tarafin ücgen kesilen kisminin hizasinda olmalidir.

Kesim islemi bittikten sonra, kestiginiz kisimlari, ice dogru kivrilmalari icin, iyice bir gerin.

Ve ta taaam; iste crop shirtümüz hazir. Önden kesilen kisimlar rahatlikla dügümlenebilir. Bu sekilde eski ve giymediginiz shirtten, salas ve oldukca tarz bir shirt elde edebilirsiniz. Dedigim gibi, kesimi biraz yüksekten baslatirsaniz daha kisa bir crop top elde etmis olursunuz, bu sizin zevkinize kalmis. Bikinin ve jeanlerin üzerinde, sicak yaz günlerinde, hatta sporda cok tarz duracak bir crop topunuz var artik.

Kendiniz yaptiginiz crop toplarinizi #eylemdelacroix hashtagi ile tag'lemeyi unutmayin. Bu sekilde ben de sizin yaptiklariniza göz atabilir ve begenebilirim. :-)

Sevgilerimle
Eylem

6 comments :

  1. ee şahane olmuş bu yaa :) ilk halinden kat kat havalı, salaş, hoş olmuş :) çok iyi fikirmiş canım bi dolabımı karıştırayım bakim bulursam birşey hemen deneyeceğim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkürler güzelim, dene dene. Eskiden yeniler yaratalim :))

      Delete
  2. Gerçekten hoş olmuş bu tarz şeyleri bende beğeniyorum ama fiziğim musait olmadığı için giyemiyorum. Zayiflayinca inşallah :)

    ReplyDelete
  3. Yazını çok beğendim. Bende eski tişört aramaya başladım. Kesmeye henüz kiyamadim. Ama deniyecegim, cok guzel adım adım anlatmışsın.
    Devamını bekliyorum
    Aslı

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aslim, cok tesekkürler. Canimsin.

      Delete