DIY: Dogal Yüz Maskesi Tarifleri

12 August 2014

Herkese merhabalar,

bircok kozmetik markalarinin, cildi arindirma ve ferahlatma vaadinde bulunan maskeleri mevcut. Ancak benim hassas cildimde bircogu olumlu etki göstermemekle kalmiyor, cildimi asindiriyor da. Bu yüzden maskenin icerisinde ne oldugunu bildigim ve dogal oldugundan emin oldugum ürünler kullanmayi tercih ediyorum.

Bu yazimda sizlere evde kolayca hazirlayabileceginiz, kuru cildinizi nemlendirecek, yagli cildinizi arindiracak, cildinizi dengeleyecek, dolayisiyla yogun besleyici özellige sahip 2 yüz maskesi tarifi verecegim. Üstelik tamamen dogal malzemelerle!



1. NORMAL VE KURU CILTLER ICIN:
Ispanak Maskesi

Malzemeler:
• tüm yüzünüze yeterli olacak kadar ispanak yapragi
• 2 yemek kasigi creme fraiche (taze krema)
• biraz hindistan cevizi sütü

Elinizde yoksa, creme fraiche ve hindistan cevizi sütü yerine yagli olma sartiyla yogurt ve süt de alabilirsiniz. Bu sekilde de efektif olur.

Yapilis:
Ispanak yapraklarini sicak suyla dolu bir kabin icine koyun ve 5 dakika kadar bekletin. Verilen isiyla, ispanaktaki yararli maddeler aktive edilmis olacaktir. Ispanaklar suda beklerken, creme fraiche ve biraz hindistan cevizi sütünü karistirin, ancak kivamini kaybetmemesine özen gösterin, kesinlikle cok sulu olmamalidir. 5 dakika gectikten sonra ispanak yapraklarini bir tabaga dizin ve birkac saniye sogumalarini bekleyin. Ardindan elde edilen krema-süt karisimini yapraklarin üzerine bolca sürün ve yapraklari, kremali tarafiyla yüzünüzün üzerine yerlestirin. Yapraklari 10 dakika cildinizde bekletin ve ardindan ilik suyla yikayin.

Özellik:
Creme fraiche ve hindistan cevizi sütü cok yaglidir, dolayisiyla harika nem depolaridir. Cildi nemlendirir ve yumusatirlar. Ayni zamanda hindistan cevizi sütü esneklik ve saglikli bir ten isiltisi saglar. Ispanak ise bu maskenin en besleyici maddesidir. Icerdigi A, B ve C vitaminleri sayesinde antioksidan bir fonksiyona sahip, dolayisiyla cilde daha genc ve fresh bir görünüm kazandirmakta. Ayni zamanda hücrelerin korunmasi ve kan dolasiminin dengelenmesinde de olumlu etkiler göstermekte. Icerdigi yogun demir ise kuruyan ve pullanan cildi yatistirmakta. Bu yüzden normal ve kuru ciltler icin müthis besleyici ve nemlendirici bir maskedir.

2. YAGLI / KARMA CILTLER ICIN:
Kil Maskesi

Malzemeler:
2 yemek kasigi toz kil
1 yemek kasigi yogurt

Bu iki malzemeyi iyice karistirip yüzünüze sürün ve kuruyana kadar (15-20 dakika) bekletin.

Özellik:
Ben yagli/karma ve hassas bir cilde sahibim. Ilk basta kili suyla karistirip uyguladim, ancak birkac uygulamadan sonra cildimin asiri matlasmasiyla, nem oraninin düstügünü hissettim. Suyla karistirmak yerine yogurtla karistirdim ve sonucuna bayildim. Kil, cildi yagdan arindirir, dolayisiyla tikanmalari önler. Yagli cildin sivilce olusumuna yatkinligi da bu sekilde ortadan kalkar. Ayni zamanda kilin matlastirici bir özelligi vardir. Özellikle T-bölgenizde (alin-burun-cene) asiri parlama varsa, kil maskesiyle uzun vadeli bir matlasma elde etmeniz mümkündür. Kil, gözenekleri derinlemesine temizlediginden dolayi gözeneklerin sıkılasmasına, pürüzlerin yok olmasina, dolayisiyla dengeli bir cilt görüntüsü saglamaya da yarar. Yogurt ise yogun bir nem deposudur ve cildi nemlendirir ve yumusatir. Bu sekilde asiri mat bir görünüm olmaksizin, saglikli ve taze bir cilt elde edilebilir.

***

Olumlu bir sonuc elde etmek icin her iki maske de haftada bir veya iki kez uygulanabilir. Maskeler, cilt bakiminin sadece bir faktörüdür, bunun bircok faktörden olustugunu unutmamaliyiz. Saglikli ve dengeli bir cilt icin neleri dikkate almaniz gerektigini buraya tiklayarak ögrenebilirsiniz. Umarim bu yazi yarariniza dokunur ve isil isil saglikli bir cilt elde edersiniz.

Herkese arinmis bir gün diliyorum :)
Eylem


Bu yayinlar da ilginizi cekebilir:

Cilt Bakimi: 10 IPUCU
Dogal Lip Scrub Tarifleri
Dogal Bir Yolla Parlak Sac

2 comments :

  1. benim postun üstüne bu iyi olmuş bak :)) hem ıspanak maskesini yeni görüyorum çok ilginçmiş :) denerim ben şimdi bunları zevkle :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gercekten öyle oldu, sanki anlasip yayinlamisiz gibi :) Ben de sabah senin yazini görünce sasirdim, bugüne bu hazirdi :)) iyi oldu.

      Delete