TAG: Telefonumda Ne Var?

26 August 2014

Herkese merhabalar,

bugün, gördügünüz gibi, yeni bir tag ile karsinizdayim. Youtube'da oldukca popüler olan 'What's on my phone?' tagi, bloglarda fazla yaygin degil. Ama neden olmasin?

Bu tagin amaci, günlük hayatimizda kullandigimiz uygulamalari paylasmak ve insanlara fikir sunmaktir. Bu sekilde henüz kesfetmediginiz, hayatinizi kolaylastirabilecek uygulamalari kesfedebilirsiniz. Smartphone'lar insanligi ele gecirdiginden beri (tamam biraz abarti oldu), eksik oldugunda veya sarji bitmek üzereyken panige kapiliyoruz. Kesinlikle bu tarz davranislari desteklemiyorum. Hele ki muhabbet ettiginiz kisi, saygisizca telefonuyla ugrasiyorsa! En sinir oldugum konulardan biridir. Teknoloji iyidir, ancak dozundayken.

Öncelikle genel anlamda telefon hikayemden bahsetmek istiyorum. Cok sık telefon degistiren bir insan degilim, sadece bozuldugunda yenisini aliyorum. Suana kadar kullandigim tüm telefonlarim bana yeterli geldi, sonuncusu ise iPhone oldu. Kendisinden cok memnunum ve bozulsa da yine ayni markada kalmakta karar kildim. Bircok elektronik esyanin yerine gecen iPhone, sanirim sadece tost yapamiyor. Yeni modelinde bu özelligi de bekliyoruz....

Sagdaki görsel telefonun kilitli hali. Tabii ki ekran kagidim normalde siyah degil, uygulamalari daha iyi görebilmeniz ve sade cekimler olmasini istedigimden bu yazi icin siyah bir arka plan sectim. 

Kilidi actiktan sonra karsimiza ilk sayfa cikiyor. Bu sayfada cogunlukla, telefonda zaten mevcut olan uygulamalar yer aliyor. Sanirim bunlar hakkinda pek birsey söylememe gerek yok. Indirdigim uygulamalar ise sunlar: haber kaynagi Bundle, arama motoru Google, Youtube ve e-mail hizmetleri Web.de Mail ve Gmail. En alt kisma, elimin altinda olmasini istedigim dört uygulamayi, yani Telefon, Mail, Safari ve Whatsapp'i yerlestirdim. 

Bundle uygulamasi henüz cok yeni oldugundan dolayi, kisaca sizlere tanitmak istiyorum. Ben gibi, haberleri, dergileri ve bloglari telefonunuzdan takip ediyorsaniz cidden cok yararli ve kompakt bir uygulama olarak hayatinizi kolaylastiracaktir. Tek bir haber kaynagina güvenmedigim icin, bircok haber sitelerini gezerim normalde, bu da tabii ki zaman aliyor. Ancak Bundle ile hepsi elimin altinda ve istedigim gazeteleri cok kolay bir sekilde secip, tek uygulama seklinde okuyabiliyorum. Üstelik burada sadece güncel Türk haberlerini degil, dünya capinda bircok gazeteyi vb. yayinlari okumaniz da mümkün. Böylelikle sadece Türkiye'nin gündemiyle sinirlandirilmis olmuyorsunuz. Gazetelerin uygulamalarini tek tek indirmek yerine, hem sizi hem telefonunuzu yormayacak Bundle cidden imdadiniza kosacaktir. Bu uygulamayi begendigim icin, ben, yani blogum da dahil oldu. Böylelikle blogumu takip etmeniz bu uygulama sayesinde kolaylasacak ve en yeni yazilarim bu uygulamada da yer alacak. Ücretsiz olan bu uygulamayi, AppStore'dan indirmek icin buraya tiklayabilirsiniz.

Gelelim telefonumun ikinci sayfasina. Düzeni sevdigim icin tüm uygulamalari kategorilere ayirarak kendimce düzenledim. Bu sekilde aradigimi daha kolay bulabiliyorum. Bu sayfada dört klasör bulunuyor; sosyal aglar, oyunlar, lifestyle ve üniversitede lazim olabilecek uygulamalar. Klasörlerin icerigine birazdan bakacagiz.

DB Navigator: Bu uygulamada toplu tasima planlari var, örnegin tren, metro gibi. Tek bir uygulamayla hepsi elimin altinda oluyor. 
Evernote: Tam bir kurtarici. Telefonunuzun kablosu yaninizda degilse bu uygulamayla, telefonunuzdaki metinleri, fotograflari, videolari vs. kolaylikla bilgisayariniza aktarabiliyorsunuz. Bunun icin bir hesap olusturuyorsunuz ve o hesaba yüklenecekleri yüklüyorsunuz. Ayni hesapla bilgisayarinizdan giris yapip kolaylikla indirebiliyorsunuz. Cok basit ve kullanisli. 
Sparkasse: Bu uygulamayla banka hesabimi kontrol edebiliyor, online banking yapabiliyorum. Sürekli ATM veya bankaya gitmeme gerek kalmiyor. Hayatimi kolaylastiran bir diger uygulamadir. 
Kundencenter: Bu da hattimin faturalarini kontrol edebildigim bir uygulama. Bu ay icinde ne kadar internet kullandigimi vs. buradan görebiliyorum.

Gelelim klasörlere..


Sosyal Ag Klasörü:
Bu klasörde cesitli sosyal ag uygulamalari; Twitter, Instagram, Viber, Tango ve Vine bulunuyor. Sanirim bunlar hakkinda pek birsey söylememe gerek yok. Twitter ve Instagrami bilmeyen yoktur, güzel aglardir. Viber ve Tango ücretsiz sesli ve görüntülü konusmaya yariyor. Yurt disinda yasadigim icin, Türkiye'yle konusmak daha da kolaylasiyor böylece. Vine'i sadece video izlemek icin kullaniyorum.

Oyun Klasörü:
Beklerken veya sıkıldıgımda oyun oynarim. Bunun icin Pet Rescue (bayiliyorum), Subway Surf, Candy Crush, Hay Day ve 2048 oyunlarini indirdim. Hay Day bir strateji oyunudur ve bu oyundaki görev, ciftligini yönetmektir. Güzel bir ugras oluyor, seviyorum bu oyunu :D. 


Lifestyle Klasörü:
Bu klasörde cesitli alanlardan uygulamalar var. Kisaca bahsedeyim..
Perfect365, Pomelo ve PicsArt: Fotograflari düzenleme ve efekt katma uygulamasi. Bu ücü en sevdigim fotograf uygulamalaridir. Tavsiye ederim.
Whitagram: Instagram sadece kare fotograflar kabul ettigi icin, bu uygulamayla uzunlamasina olan fotolara beyaz kenarlar ekliyorum. Böylelikle karenin icerisinde fotografin tamami oluyor.
WomanLog: Özel günlerinizin kaydini tutuyor. Benim icin büyük bir kolaylik bu! Merak etmeyin, uygulama sizin koydugunuz bir sifreyle aciliyor. Öyle kolay kolay kimse bakamaz. :)
H&M: H&M'den sık sık alisveris yaparim, uygulamasindan da yenilikleri takip edebiliyorum. Üstelik online siparis vermem de kolaylasiyor.
Pal FM ve MetropolFM: Güncel sarkilarin caldigi radyolar. Her ikisini de begeniyorum.
ReadQuick: Bu uygulama okuma hizinizi maksimuma cikarmaya yariyor. Örnegin bir makale okuyacaksiniz ve vaktiniz az, hemen linki bu uygulamaya yapistiriyorsunuz ve uygulama size makaleyi en hizli ve anlayacaginiz tempoda okutmaya basliyor. Bence gayet iyi.

Üniversite Klasörü:
Kategorinin ismini ne koyacagimi bilemedim, ben de üniversite yaptim.
Mensaplan: Yemek plani.
Übersetzer ve LEO: Ceviriler.
Hukuk Sözlügü: Hukuki terimlerin oldugu bir uygulama. Bilmeyenler icin, hukuk fakültesi ögrencisiyim o yüzden benim icin oldukca yararli bir uygulama. :)

***

Iste bunlar benim telefonumdakiler. Umarim aralarinda ilginizi ceken ve hayatinizi kolaylastiracak uygulamlari kesfetme sansi yakalamissinizdir. Sizin olmazsa olmaz uygulamalariniz neler? Bu tag'e herkesi davet ediyorum, isteyen herkes katilabilir! Keyifle okurum. :)

Sevgilerle
Eylem

8 comments :

  1. Bu tag gerçekten güzel olmuş,ayrıca bende hukuk fakültesi öğrencisiyim.Hemen sözlüğü telefonuma indireceğim.Çok yararlı bir yazı olmuş:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkürler güzelim, begenmene sevindim. :)

      Delete
  2. Benim gibi uygulama meraklısı biri için çok yararlı bir yazı olmuş, teşekkürler :)

    ReplyDelete
  3. harika bir tag iç açıcı belki bir gün bende yaparmm :)

    ReplyDelete
  4. Baya uygulaman varmis kuzum yaa :)) telefonunu yavaslatmiyor mu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hayir suana kadar hicbir yavaslama veya takilma olmadi :) Samsung'larda oluyormus diye duydum ama.

      Delete