TALK THROUGH: Bir Yas Daha Mi "Akilli"?

17 September 2014

Günaaaydinlar efendim!

'Akil yasta degil bastadir' diye cümleye girecegim, ancak bu teoriden de 'kime göre, neye göre' sorulari dogacak. Kiyas, oldukca dikkatli olunmasi gereken bir konudur ve akil konusunda da bence kisi, kendini sadece kendiyle kiyaslamalidir. Bi' yas öncesiyle örnegin.

Dogum günleri bu gibi, insanin kendisiyle ilgili konulari düsünmesi icin harika bir zamandir bana göre. Yeni yasi kutlamak bana ne kadar sacma gelse de, farkindaligi kutlamak bir o kadar anlamli. Bu yazimda sizlerle birkac satir paylasmak istiyorum. Blogun konusu makyaj, bakim vs. olsa da, hayatimizda aslinda o kadar kücük bir bölümü kapsiyor ki, birkac kisisel cümle paylasmayi, gerektigi yerde size destek olmayi ve motive etmeyi de önemli buluyorum. Amacim, hicbir yazinin ortaya atilmis birkac kelime olmamasidir - cünkü robot degil, bir insan yaziyor her harfi. Iliskilerdir hayatimizin büyük bir bölümünü kapsayan, bu yüzden de yazan ve okuyan arasindaki iletisim oldukca önemlidir. Hayatinizda olmayan, ancak yine de birkac kelimeyle eslik eden biri olarak görebilirsiniz bu kafasina göre yazip cizen kizi :).

Bu yazida siz yok, sen var. Suan direkt olarak seninle konusuyorum. Ikili bir konusma olamayacak belki, sana söz hakki veremesem de eminim bazi yerlerde tepkini göstereceksindir. Önemli olan cümleler degil, hislerdir her zaman. Ben yazayim, sen iyi/kötü enerji yolla. Evren bunu bana nedensiz mutluluk veya hüzün olarak iletecektir. :)

Nedensiz mutluluk demisken, ne garip ki mutlulugumuzu nesneler ve öznelerle bagdastiririz. Bunu sadece sen yapmiyorsun, ben, hatta hepimiz de yapiyoruz. Keske bu düsünceden ilelebet kurtulabilsek ve her sabaha uyandigimizda "sükür" diye uyansak. Sükretmek insana pozitif enerji verir - kastim dinle alakali degil. Dine bagli ol, olma. Orasi beni katiyen alakadar etmez. Sükretmek inanctir, kisisel inanctir, dogaya inanctir, doga üstü bir güce inanctir. Insanin tüm kalbiyle inanmasi kadar motive eden bir sey var midir hayatta? Inanc, basarinin yarisidir. Hangi konuda olursa olsun, basarmak istedigin seye inan. Kendine inan. Sen bir mucizesin, ve mucizeleri kendine cekeceksindir. Hicbir seyin imkansiz olmadigini inanarak göster. 

Inancini ellerinden kimse alamaz. Bu yüzden de senden güclüsü yok. Birak fiziksel, maddi güclerle parlayanlari. Manevi güclü bir insani kim yildirabilir? Hangi olumsuzluk seni dizlerinin üstüne cökertebilir? Dizlerinin üstüne sadece ayakkabinin bagciklarini baglamak icin cök. Gücü ruhunda bul, kendinde bul. Kendine en iyi terapist de sen olacaksin, güc kaynagi da. Gücünü ruhundan al, o kadar zenginsin ki, aynaya bakarak göremedigini yüregine bakarak görmeye calis. 

Hey sen. Hala okuyorsun, tesekkür ederim. Iyiliklerin en güzel karsiligi iyiliklerdir. Maalesef günlük hayatimizda cogu kez bu konuda hayal kirikligina ugratilmisizdir. Her zaman iyiligin karsiligi iyilik olmayabiliyor. Göz ardi et, tecrübe kazandigina sevin. Iyi niyetini suistimal edenlere karsi "ben yapabilecegim her seyi dogru yaptim" diye gecir icinden. Ama sakin, iyiligini suistimal ettiler diye iyilik yapmaktan vazgecme. Bardak kirildi diye su icmekten de vazgecmez insan.

Sevmekten de. Hayat kücük seylerden olusur, kücük kücük parcalardan. Ancak sevince, en kücük zerre bile kocaman oluyor. Sevgiyle yapilan yemekler, sevgiyle söylenmis sözler ve dahasi - aslinda ne kadar da özel. Hayati güzellestirmek senin elinde, mucizevi insan. Tüm olumsuzluklara ragmen gülebilmek, hayatin ve nefes almanin degerini bilmek senin elinde. 'Güzellik, görenin gözündedir' sözü ne kadar dogru. Güzellik, sadece görebilene, görmek isteyene var. Güzel bakan güzel görür, iyi düsünen iyilik ceker, mutluluk veren mutluluk kazanir. Böyledir isleyis. Herkes bir gün yaptiklarinin karsiligini alir, dünyada adalet azalsa da ilahi adalet var, karma var, var da var :). 

Bunlar yeni seyler degil, sen de biliyorsundur. Ama duymak bazen yetiyor insana. Baska bir kalemden cikan cümleler, baska klavyeden dogan harfler, baska agizdan dökülen satirlar bazen insana kendini bulmaya yardimci oluyor. Düsmekte olan birini ayaga kaldirabiliyor. Iletisimdir hayatimizin büyük bölümünü kapsayan, iliskilerdir. Ben bir yabanciyim, ve sana sesleniyorum. Günlerini öldürme, günlerini gün icinde defalarca dogurt. Günesini en tepeye cikar ve ilik isinlarini teninde hisset. Olumsuzluklara selam ver gec, olumluluklarin elinden tut. Savur saclarini sonbaharin ilik rüzgarlarinda, "inaniyorum" de kendine. Güzelliklere inaniyorum, mutluluga inaniyorum, yeni bir güne inaniyorum, basariya inaniyorum. 

Sadece inandiklarimizi yansitacagiz ömrümüz boyunca. Seni sen yapandan vazgecme, kimsenin seni köreltmesine izin verme - en basta hic ama hic kimse icin kendinden ödün verme! Dogrularini ve yanlislarini koy önüne, kendine sinirlar ciz. Hayatini ve kisiligini olusturan sensin. Sen teksin, mucizesin. 

Bir yil icerisinde daha akillandim mi sorusuna gelirsek.. tecrübeler, sevincler, acilar yine hat safhadaydi bu yil. Yine dolu dolu bir yilin sonuna geldim, ve gönül rahatligiyla söyleyebilirim ki - hala dogrularima göre yasiyorum. Bircok seyde farkindalik kazandim, farkinda oldum, daha önce göremediklerimi görmeye basladim, kendime bir adim daha yaklastim. Hayatimin sonuna kadar insa edecegim 'kendim'e önemli taslari tasimisim bu yil icerisinde. Eksik yanlarimi tamamlamaya calismisim. 

Bugün yeni yasimi degil, farkindaligi kutlayacagim.

Saglik, huzur, mutluluk, sevgi ve basari dolu nice yillara hep birlikte!

9 comments :

  1. canım benim yazını okudum çok doğru güzel şeylere değinmişsin. yeni yaşını kutluyorum. sana dilediğin tüm güzellikleri getirsin :)

    ReplyDelete
  2. dogumgünün kutlu olsun tatlim :) Daha kac kere fikirlerin degisecek sen bile inanamiyacaksin :D bazen insanin bir yilini bile almiyor, bir an birsey yasiyorsun ve aninda "bir yasima daha girdim" oluyorsun. Tecrübelerle büyüyor insan ve kimse bunu senin icin yapamiyor, kim sana ne akil verse, kim sana nasil örnek olsa az, kendin yasaman gerek. Nice yillara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkürler güzeliiiim, cok haklisin.

      Delete
  3. Nice güzel senelere canım :) Şahane bir yazı olmuş

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkürler Meric'im, hep birlikte insallah :)

      Delete
  4. bu yazın yüreğime dokundu yer yer gülümsedim yer yer gözlerim doldu desem inanırmısın? ellerine, kalbine ve tecrubelerine sağlık. yeni yasın sana cok guzel tecrubeler katsın bu yasın yuzundeki gülücükleri eksik etmesin :) hic tanımadıgın birinin kabine dokunabilmek cok güzel bir gün tanısmak ve bır kahve ile dostlugumuzu taclandırmak dileği ile... Nice saglıklı mutlu yaslara :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya sen ne tatli biseysin! Güzel dileklerin icin tesekkür ederim, daha güzelleri senin olsun :). Kesinlikle bir gün yapmaliyiz bunu, cok sevinirim :*

      Delete
    2. tesekkur ederım canım en yakın zamanda planlayalım mümkünse :)

      Delete