DIY: Fotograf Duvari | Hayatimdan Sahneler

03 November 2014

Herkese merhabalar,

teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin, sanirim ben o klasik, elde tutulabilen fotograflardan vazgecemeyecegim. Fotograflar bana göre mucizevi seylerdir. Bir düsünsenize, asla bitmesini istemediginiz bir anin fotografini yillarca saklayabiliyor, bakip bakip o güzel anlari hatirlayabiliyorsunuz. An'larin ani'ya dönüsmesini izlemekle kalmiyor, anilari kendi icinizde de olsa tekrar tekrar yasayabiliyorsunuz. 

Sizlere de ilham ve fikir verme amaciyla bu yaziyi hazirladim. Bu DIY ile cok kolay bir sekilde odanizi/evinizi daha samimi ve orjinal kilabilirsiniz.

Cünkü eskimez fotograflar,
eskiyen insandir, eksilen zaman..


Neler gerekli? Fotograf duvari icin elbette cokca fotograflar gerekli. Dijital fotograflarinizi rahatlikla yükleyip baski yaptirabileceginiz bircok site var. Fotograflarin yani sira bir de cift tarafli yapisan bant lazim. Iste bu kadar!
Nasil yapilir? Cift tarafli bandi, yamuk olmamasina dikkat ederek düz bir sekilde duvara, üzerine de teker teker fotograflari yapistiriyoruz. Kusursuz bir görüntü icin önceden fotograflari yapistiracaginiz sekilde düzenlemenizi tavsiye ederim. Ilk sirayi tamamladiktan sonra ikinci siraya geciyoruz, ayni sekilde bandi yapistirarak üzerine fotograflari siraliyoruz. Elinizde ne kadar fotografiniz varsa ona göre kac sira yapacaginizi, hatta seklini de zevkinize göre belirleyebilirsiniz. Bandi dilediginiz motife göre yapistirabilirsiniz. Size kalmis!

Öncelikle fotograftaki bulaniklik icin kusura bakmayin. Özele girdigi icin bu sekilde olmasinin daha makul olacagini düsündüm. Fotograflari secerken beni mutlu eden anlarin, kisilerin, yerlerin karelerde yer almasina dikkat ettim. Benim icin özel olan her seye duvarimda yer verdim. Fotograf cekmeyi cok seven biri olarak hic de zor olmadi güzel kareleri bir araya getirmek.

Aldigim bircok mesajda, kendimden daha cok bahsetmemi isteyenler olmus. Bunu dikkate alarak birkac fotografa deginecegim, bu sekilde az da olsa hakkimda birkac sey ögrenmis, hayatimdan birkac sahne görmüs olursunuz :). Iste fotograflardan birkaci:

Gezmeyi, görmeyi seviyorum. Üstelik yukardan
bakinca, günlük hayatimizdaki problemler
ne kadar da kücük, öyle degil mi?
Agustos 2012, Paris/Fransa.
 Cok sevdigim iki arkadasimla gitmistik. Güzel
anilarla aklimda kalan harika bir sehir.

Agustos 2012, Milano/Italya.
Görkemli Milano Katedrali. Bu resimle bircok
güzel ani bagdastiriyorum.
Italya sokaklari.. Insanin icini isitan, asil bir
ülke. Bu resmi Verona'da cekmistim, tam
yasanilacak evler degiller mi ama?
Subat 2014. Bu yolculuk hayatimin en, en, en
 güzel günlerinin kapisiymis..
Cok özlüyorum.
Dünyanin en güzel sehri; Istanbul.
Ugruna ne kadar siirler yazilsa, sarkilar beste-
lense azdir. Türkiye'min samimiyeti yeter.

Agustos 2012, San Benedetto/Italya.
Hafizama islenmis karelerden bir tanesi. O
Cola'nin tadi bile damagimda. :)
Agustos 2012, Monte Baldo/Italya.
Yürüyerek ciktigimi söylesem inanir misiniz?
Yorgunlugu bile su kareye bakinca hissediyorum.

Cay icilmesi gereken bir konu vardi;
konu o kadar tatliydi ki gelmis gecmis en güzel
cay olarak aklimda kalmasini sagladi.
Aralik 2011, Amsterdam/Hollanda.
O günün sogugunu tenimde hala hissedebili-
yorum. Harika bir zamandi.

Agustos 2012, Verona/Italya.
Romeo ve Juliet'in evi, Italyan dondurmasi ve
Verona Operasi. Mükemmeldi.
Size bir avuc sevdiginiz cikolatadan getireni
sevin. Sevmekle kalinmaz, cikolatayla birlikte
yenir o insan. Kesin bilgi.


***

Umarim ilham verebilmisimdir ve bu fikir hosunuza gitmistir. 
Herkese güzel bir hafta diliyorum.

Eylem

13 comments :

  1. Kesinlikle ilham dolu bir post olmuş eylem ayrıca objektifine bayıldımmmm :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ederim Özgecim, begenmene sevindimm :)

      Delete
  2. Bayıldım bu fikre,fikir verenede teşekkürler ve sevgilerimle:)

    ReplyDelete
  3. cok guzel bır yazı olmus canım ellerıne saglık :) nıce guzel fotograflar cekılmenı dılerım :) umarım en yakın zamanda ıstanbula gelırsın beraber de resım cekılırz :)

    ReplyDelete
  4. Cok cok cok guzel olmuss bayildim . Harika bir fikir :)) bende cok seviyorum bastirilmis fotograflari :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkürler canim benim, ben de öyle!

      Delete
  5. Dekorasyonda fotoğraf kullanmayı çok severim ben de. İkea'nın film şeridi şeklinde olan çoklu çerçevesine bayılıyorum. Bu güzel önerini de değerlendirmeyi düşünüyorum, çok başarılı olmuş :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkürler, kesinlikle onlar da harika oluyor!

      Delete
  6. bayilirim ben zaten fotograf bakmaya, cok güzel olmus! :)

    ReplyDelete
  7. Blogu sevdim konuları sevdim yazarı da sevdim..maşallah ..

    ReplyDelete