Hacimli Saclar: Bumble and Bumble Thickening Serisi

18 November 2014

Herkese yeniden merhabalar,

saclarim ince telli oldugundan dolayi hacim problemi yasadigimi daha önceki yazilarimda belirtmistim. Bunun icin de bir türlü kalici bir cözüm bulamadim.

Bu yazimda, hacim problemi yasayanlara ve ince telli saclara sahip olanlara hitap edebilecegini düsündügüm bir seriyi tanitacagim - Bumble and bumble Thickening. Bu ürünler sacin daha dolgun ve hacimli görünmesini vaad ediyor. Test asamasinda sampuanin, sac kreminin ve köpügünün nasil performanslar göstermis olduguna bu yazimda birlikte göz atacagiz. Biraz uzun olacak cünkü üc ürünün de oldukca detayli incelemelerini yazmaya calistim.



Sampuan, sac kremi ve köpügünden olusan bu seri bana Douglas tarafindan denemem icin kayitsiz sartsiz yollanmistir. Hakkinda yazi yazmam mecburi degildir, kendi tecrübelerimi iceren bu postu tamamen kendi istegim üzerine olusturdum. Bumble and bumble ürünlerini Türkiye'de Sephora magazalarinda bulabilirsiniz.

Avrupa: 26 Euro | Türkiye: 60 TL
Thickening Shampoo
Icerik: Water, Sodium Laureth Sulfate, Lauramidopropyl Betaine, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice, Panthenol*, Glycerin, Myristamine Oxide, Polyquaternium-10, Polyquaternium-11, Acetamide MEA, Sorbitol, Tetrasodium EDTA, Citric Acid, Sodium Chloride, Phenoxyethanol, Methylchloroisothi-
azolinone, Methylisothiazolinone, Ext. Violet 2 (CI 60730), Hexyl Cinnamal, Linalool, Limonene, Fragrance. 
Pro-Vitamin\Vitamine:*B5.

Icerige göz attigimizda göze carpan yararli maddeleri yesil, zararli olabilecek maddeleri ise kirmizi renkle vurguladim. Aloe Vera saca nem ve yumusaklik kazandirir ve sac yapisini onarir, Polyquaternium-10 da ayni sekilde nemlendirmede yardimci olur ve sacin taranabilmesini kolaylastirir, Panthenol da nemlendirmede yardimci olur. Kirmizi isaretlenen maddeler ise cildi tahris etme ve alerjik reaksiyona neden olma tehlikesini icerisinde barindirmaktadir. Bunun yani sira sampuanin paraben ve silikon icermemesi dikkat cekmektedir. Bu da bir arti puandir!

Tecrübem: Genellikle "transparan" yapili, yani renksiz ve berrak görünen sampuanlar saclarda agirlik yapmaz, aksine daha iyi oldugu iddia edilir. Bu ürün de aynen transparan yapiya sahip ve saclarda kesinlikle agirlik yapmiyor. Özel bir kokusu yok, daha cok pudramsi ve "kuaför salonu kokusu" gibi. Saclari bununla yikarken "gicir gicir" bir his birakiyor, bu saclarin asiri temizlenmis oldugunu vurgulayan bir noktadir bana göre. Hatta derin temizleme sampuanimdan daha temizlenmis bir his biraktigini söyleyebilirim. Benim sampuandan beklentim ilk etapta temizlemesidir, bu baglamda beklentilerim kesinlikle karsilanmistir. Sampuani, hep sac kremiyle birlikte kullandigim icin hacim ve dolgunluk konusuna sac kremi incelemesinde deginecegim.

Avrupa: 29 Euro | Türkiye: 66 TL
Thickening Conditioner
Icerik: Water, Cetearyl Alcohol, Neopentyl Glycol Diheptanoate, Distearoylethyl Dimonium Chloride, Cetyl Alcohol, Hydrolyzed Soy Protein, Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolyzed Wheat Starch, Silk Powder, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice, Tocopheryl Acetate, Polyquaternium-11, Cetrimonium Chloride, Soyalkonium Chloride, Hydroxyethylcellulose, Lauramine Oxide, Behentrimonium Methosulfate, Oleyl Alcohol, Butylene Glycol, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Benzophenone-4, Trisodium HEDTA, Citric Acid, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazo-
linone, Phenoxyethanol, Linalool, Butylphenyl Methylpropional, Alpha-Isomethyl Ionone, Hexyl Cinnamal, Benzyl Salicylate, Fragrance.

Icerigine göz attigimizda sampuanda da kirmizi isaretledigim maddeleri görüyoruz. Yesil olan yararli maddelerde ise yine Aloe Vera mevcut. Sac kreminin ayrica icerdigi soya ve bugday proteini, saci onarir, nemlendirir ve parlaklik kazandirir. Ipek tozu ise yumusatma ve parlaklik konusunda yardimci olur ve saclarin daha dolgun görünmesini saglar.

Tecrübem: Bu ürünün yapisi kremsi ve kokusu sampuani gibi. Saclarimi sampuanladiktan sonra bu ürünü nemli saclarima uygulayip, bir iki dakika bekletip tekrar yikiyorum. Ince telli ve düz saclara sahip olmama ragmen, bunlari nemliyken taramakta oldukca güclük cektim. Bu konuda bu ürüne bir eksi puan veriyorum. Ancak tarayip kuruttuktan sonra saclarim yumusacik ve ipeksi oldu. Sampuan ve sac kremi sacimda ve sac derimde olumsuz etkiye sebep olmadi.

Dolgunluk ve Hacim: Gelelim sampuan ve sac kreminin vaad ettigi dolgunluk ve hacim konusuna. Ürünleri sadece birlikte kullandigim icin teker teker nasil bir performans gösterdiklerini söyleyemeyecegim, ancak birlikte kullanildigi takdirde oldukca iyi sonuclar elde ettigimin altini cizebilirim. Yikamadan sonra saclarimin dipleri hacim kazanmisti ve genel olarak saclarim daha dolgun görünüyordu. Dolayisiyla sac tellerim de daha kalin bir yapiya sahipmis gibi bir his olustu. Ben söylemeden, "Saclarin her zamankinden daha farkli, ne yaptin?" diye sorular da geldi hatta. Sonuc olarak cidden ürünler vaadlerini yerine getirmesine getiriyor, ancak gün icerisinde o hacimli etki azaliyor.

Sonuc: Ürünlerin yüksek fiyati bana göre bir eksi puan. Uygun fiyatli olsa kesinlikle denemeye deger oldugunu savunurdum, ancak "alt tarafi sampuan ve sac kremi" diyerek bu fiyata degip degmeyecegi konusunda tereddütlüyüm. O yüzden size birakiyorum, fiyatini göz ardi ederek denemek isteyenler gönül rahatligiyla deneyebilirler. Istemeyenler icin de uygun fiyatli alternatif cok. :)

Avrupa: 30 Euro | Türkiye: 71 TL
Thickening Full Form Mousse
Bu sac köpügünü, yikamadan sonra nemli sacimin diplerine ve uzunluklarina uygulayip, saclarimi bir fön makinesiyle kuruttum.
Köpük, saclarimda yapis yapis bir his birakmadi, aksine sekillendirdi. Ancak saclarim düz bir yapiya sahip oldugu icin ben yine de pek bir fark göremedim. Kivircik ve dalgali saclarda daha etkili sonuclar elde edilebilecegini düsünüyorum. Bunun yani sira hafiften de hacmi arttirdi ve dogal bir görüntü kazandirdi. Saclarimda hicbir sekilde kalinti ve izler birakmadi.
Ürün iyi olmasina iyi, ancak fiyati dikkate alinca isler degisiyor. Bu high-end ürününün fiyati bana göre cok yüksek. Drugstore'larda uygun fiyata ayni etkiyi elde edebileceginiz bircok sac köpügü var. O yüzden Thickening Mousse'u satin alinmaya deger görmüyorum.


***

Siz saclariniza hacim ve dolgunluk kazandirmak icin neler yapiyorsunuz?

Sevgilerimle,
Eylem

11 comments :

  1. hmmm kanayan yarama parmak basmışsın Eylemcim :) Benimde saçların ince telli ve dalgalı olmasına rağmen bazen püff diye sönüveriyor. Valla benim kullanmadığım şey kalmadı. Olmuyor olmuyor :) Bilemedim valla ne yapacağımı. Dediğin gibi çok yüksek fiyatlı birşey ben de pek almak istemem. Şimdilik biraz krepe ile kabartmayı tercih ediyorum eğer düz fönlüyse saçım. Başka da bir seçeneğim yok ne yazık ki :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suana kadar en iyi hacmi Schwarzkopf'un "Powder'ful" adli hacim veren pudrasiyla yakaladim. O en azindan etkisi azaldiginda, sac diplerini hafif ovusturunca tekrar aktive oluyor. Denemediysen bir göz at derim. :)

      Delete
    2. Belçime katılmamak elde değil , tüyonu not ettimmm alayım birde onu deneyeyimmmm :)

      Delete
  2. gercekten cok detaylı ve cok basarılı bır yazı olmus tecrubelerını bızımle paylastıgın ıcın cok teekkuler kuzucumm :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben tesekkür ederim kuzu, begenmene sevindim. :)

      Delete
  3. Daha önce hiç görmemiştim bu markayı değişik ürünler görmek hoşuma gidiyor çok yararlı bir yazı olmuş canım :)

    ReplyDelete
  4. John Fridea ürünlerini deneyebilirsiniz ben dalgalı bi saça sahibim ama her saç tipi için ürünleri sonuç veriyo:)yazınız yine harika sevgiler;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkürler Melike. John Frieda'nin ürünlerini bir türlü deneyemedim, bir göz atayim en iyisi. :)

      Delete
  5. bu markayı bilmiyordum detaylı bir yazı olmuş güzel olmuş ;)

    ReplyDelete