DIY: FILOFAXING Sevdasina Tutuldum!

24 December 2014

Haftanin ortasindan merhabalar!

Yilbasi öncesi keyifler nasil? Yilin son haftalari hep bir telas icinde geciyor sanirim; yilbasi hazirliklari, indirimler, yenilenme süreci vs.

Gelelim konumuza: Filofaxing sevdasina ben de tutuldum! Filofax, ajandadan baska bir sey degildir, ancak olay, bunu kisisellestirmekte bitiyor. Ben tam bir ajanda insaniyim, onu günlük gibi kullanir, her seyimi kayitta tutarim. Kendimi bildim bileli ajandasiz bir yil gecirmemisimdir, ilk okulda dahi ödevlerimi kayitta tuttugum bir ajandam vardi. Ee, düzeni seven bir insanim, disiplin orada asilanmis bana! :D Bu yil Vogue ajandasi kullanmistim, ancak 2015 icin ajandami kendim tasarlamaya karar verdim. Ortaya ne cikmis hadi birlikte göz atalim. :)



Öncelikle ajandam bir Filofax degil, bunu bastan söyleyeyim. Kisisellestirecegim bir ajandaya 79 Euro vermeyi gereksiz buldum, zira icerigini cogunlukla kendim düzenleyecektim. Uygun fiyata icime sinen bir ajanda bulmakta zorlandim acikcasi, cünkü aklimda tasarlamistim bir tane ve onu ariyordum. Sonunda buldum! Personal boyutta, kahverengi sade bir ajanda - üstelik sadece 5 Euro! Tabii kacirmadim bunu.


Ajandayi actigimizda karsimiza dashboard'umuz cikiyor. Buraya renkli post-it'ler yapistirdim, gerekli oldugunda rahatlikla oradan koparip ajandanin belirli yerlerine yapistirabilirim - cok pratik! Bunun disinda birkac gözü de var, oralara da simdilik renkli kagitlar sikistirdim. Kullanim esnasinda önemli notlari, fisleri yerlestirebilirim.


Simdi kollar sivansin! Icerisindeki tüm ayraclari zevkime göre kendim yaptim. Bunun icin motifli kartonlar satin aldim ve ajandanin icerisinde mevcut olan ayraclari sablon olarak kullanarak kendi ayraclarimi tasarladim, yirtilmamalari icin de transparan bir folyoyla kapladim. Dashboard'um icin örgü desenli bir karton kullandim, bence sicacik bir görüntü verdi. :) Sekmelerim ise söyle: aylar, haftalar, listeler, özel, notlar, üni ve blog.


Icerisine yine renkli post-it'ler yerlestirdim. Bunu hazir aldim, bu sekilde ajandalara eklenebiliyor. Arkasinda ise yine transparan bir folyo var, icerisine fotograflar vs. koyabiliyorum.  Bu folyoyu da büyük bir folyodan keserek kendim hazirladim. Simdilik icerisine beni gülümseten bir alinti koydum, bana cok komik bir ani hatirlatiyor, hatirladikca da gülüyorum. Bu yüzden eksik olmamaliydi! :)


Gelelim ilk sekmemize: months, yani aylar. Bu ayraci da diger tüm ayraclar gibi kendim tasarladim - bunun icin de deri görünümlü bir karton aldim. Alt kismina da biraz renk vermek icin örgü desenli kartondan bir serit kesip yapistirdim.


Aylar sekmesine ajandada mevcut olan yillik görünümleri ekledim. Bunlar, dogum günlerini ve özel günleri isaretlemek icin harika bence.


Bu ajandada aylik görünüm eksikti, ve bence bu önemli. Haftalik görünümlerde sürekli aramak yerine, buraya bir göz attiginizda önünüzde neler var hemen görebiliyorsunuz. Bu yüzden ben de aylik görünüm listemi bilgisayardan kendim tasarlayip cikarttim, kestim ajandaya ekledim. 


Ee, tabii ajandayi özellestiriyoruz. Bunun icin de beni sürekli motive edecek, ilham verecek sözlerin ciktisini aldim ve kartonlara yapistirip folyoyla kapladim. Mesela "hope changes everything" cok güzel bir sözdür, ümit her seyi degistirir. Cok dogru degil mi? Veya "sunshine all the time makes a desert". Bu bir Arap atasözüymüs ve sürekli gün isiginin cöl olusturdugunu vurgulamakta. Bu yüzden hayatimizda hep güzellikler beklememeliyiz, aksilikler de olacaktir elbet. Zaten iyiyi degerli yapan kötü degil midir?



Gelelim haftalar sekmesine. Ajandada mevut olan 'iki sayfada bir hafta' görünümüydü. Bunu cok begendim ve kullandim, sadece biraz sekil vermek icin washi tape adli renkli bantlarla süsledim. :) Simdilik ilk haftalarda yaptim, diger haftalari artik zamanla yaparim.


Yine bir söz: "Be the change you want to see in the world." Mahatma Ghandi'nin cok begendigim bir sözüdür bu. Dünyada görmek istedigin degisimin kendisi ol! Harika bir motivasyon sözü degil mi? Bunu gördükce motive olacagimi düsündüm.

Simdi de gelelim listeler sekmesine. Bana göre en yaratici sekme budur, harika seyler hazirladim bunun icin - el emegi göz nuru :)).

Ilk olarak bilgisayarda hazirladigim bir liste karsiliyor bizi: 2015 hedeflerim! Buraya, önümüzdeki yil icin hedefledigim seyleri yazacagim ve basardiktan sonra bir bir isaretleyecegim. Böylelikle hedef hep göz önünde olacak, yenilgiye yer yok! :)


Hemen arkasinda bir wishlist var. Buraya da isteklerimi yazmayi düsünüyorum. Ayni sekilde bilgisayarda hazirladim, ciktisini aldim ve washi tape ile süsledim.


Alisveris listesi hazirlamak istemedim, cünkü bunun gereksiz olacagini düsündüm. Almam gerekenleri zaten aklimda tutuyorum, uzun vadeli bir sey olacaksa da koca bir kagit carcur olur. Bunun icin daha iyi bir fikir geldi aklima, "ben bir alisveriskolik degilim, sadece ekonomiye yardimci oluyorum" sözlü bir kagit hazirladim bilgisayarda ve folyoyla kapladim. Böylelikle alacagim seyin yazili oldugu kücük post-it'ler yapistirabilir, alisverise cikarken cikartip yanima alabilirim. Cok pratik degil mi ama? :D


Veee challengeler! 30 Günlük Squat (burada yazisini yazmistim) ve Abs Challenge'i yine bilgisayarda hazirlayarak ajandama ekledim. Tabii washi tape ile süslemeler eksik olmamaliydi. Bunlar sayesinde spor yapmaya motive edebiliyorum kendimi, ve rutin haline getirebiliyorum. Herkese bu challengeleri öneririm. Mesela bir arkadasiniza meydan okuyabilirsiniz, böylelikle motivasyonunuz artabilir. :)


Bir diger sekme ise Üniversite. Bu sekmeyi üste dogru yerlestirdim, zira önemli benim icin, ve hemen bulmam gereken bir sekme. Buraya üniversiteyle alakali seyleri ekledim, örnegin dönem plani, not dökümüm, hocalarin notlarina erisebilmemiz icin verdikleri sifreler, ödev tarihleri vs. Hepsi bir yerde olunca daha bir düzenli oluyor bana göre.


Ayni motif kagidiyla hazirladigim bir sekme de Blog sekmesi. Buraya da bloga iliskin notlarim gelecek; örnegin post fikirlerim, postlar icin biriktirdigim bilgiler vs. Ilhamin ne zaman gelecegi hic belli olmaz! :)


Özel sekmesi: burada kendimle iliskili seyleri koyacagim. Hassas bilgilere bana göre ajandada yer yok, bu yüzden ajandaniza ne yazacaginizi, ne ekleyeceginizi dikkatle secin! Zira kaybolabilir, veya birilerinin eline gecebilir. Bu yüzden özel sekmesinde de cok genel seyler yazacak. Ben simdilik en sevdigim Raffaello Muffin tarifimi yazdim :)). Gelmis gecmis en iyi muffinler olduguna kalibimi basarim, cok iyiler ya. Yani ajandamda yer verecek kadar, siz düsünün!


Notlar sekmesinde simdilik bos kagitlar var, lazim oldugunda buradan alip diledigim yere yerlestirebilirim. Ajandada mevcut olan bir Avrupa haritasi da vardi, onu da notlar sekmesine yerlestirdim. 

***

Iste ben 2015 icin ajandami böyle tasarladim. Anlayacaginiz baya emek sarfettim bunun icin, ama degdi. Ben basit esyalari özellestirmeyi cok seviyorum, karakter kazaniyorlar benim gözümde bu sekilde. Üstelik kullanirken de daha motive oluyor, kendi kendimin ilham kaynagi oluyorum. :)

2015'e müthis düzenli, planli projeli girmek güzel olacaktir. Motivasyonunuzu sürekli yüksek tutmak istiyorsaniz kesinlikle böyle bir ajanda alin ve onu özellestirin! Bakin her sey nasil daha eglenceli olacak! Hatta yilbasi hediyesi olarak da icine sevginizi katacaginiz cok özel bir hediye olabilir.

Herkesi #filofaxing projesine bekliyorum. Ajandanizi özellestirirseniz mutlaka Instagram'da etiketleyin beni de (@eylemdelacroix), merak ediyorum sizin eserlerinizi! :)


Sevgilerimle,
Eylem

20 comments :

  1. son halini görmeyi merakla bekliyordum :) ellerıne saglık cok guzel olmus kuzum benım :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkürler kuzum, begenmene sevindim. :)) yeni yilda umarim bu ajandaya görüsmelerimiz de eklenir!

      Delete
  2. Güle güle kullan tatlim, cok hos olmus! Uzay mekigi olayini merak ettim haha :D

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkürler Tuba'cigim, begenmene cok sevindim. Cidden daha degerli oluyor böyle :))

      Delete
  4. SİZİ DE BLOĞUMA BEEKLİYORUM http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    ReplyDelete
  5. Vuuuuu çok iyi olmuş eylem , bayıldımmm bir ajanda ayarlamalıyım hemen kendimeee :))) Kişiselleşen her şeye bayılıyorumm ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Özgemm tesekkür ederim, bence de hemen bir tane ayarlamalisin ve onu süsleyip püslemelisin! :D

      Delete
  6. Çok özendim çok tatlı olmuş baya emek sarfetmişsiniz güle güle kullanın :) ve washi tape leri nereden buldugunuzu sölerseniz çok sevinirim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkür ederim Eylül :) Washi tape'leri zar zor buldum valla aklimin ucundan gecmeyecek kücük bir kirtasiyede beni bekliyorlarmis. :) Bence kirtasiyeleri bir dolas, hic bulamazsan netten de siparis verebilirsin.

      Delete
  7. Hazır alacağından eminim daha güzel olmuştur çünkü insanın bişeyi kendi emeğiyle kendi zevkine göre tasarlaması daha değerli bence :) Güle güle kullan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle katiliyorum bu söyledigine! Cok sagol canim. :)

      Delete
  8. Nasıl bir düzen bu nasıl bir emek ! Çok güzel olmuş canım bayıldım güle güle kullan :)

    ReplyDelete
  9. Bloggerların iletişim bilgilerini arşivleyerek etkinlikler için daha ulaşılabilir hale getirebiliriz.
    Hangi blog, hangi şehirde hatta ülkede,
    Kısaca "Blogger Haritası"...

    Bu listede olabilmek için öncelikle birkaç dakikanızı ayırarak
    "Blogger Tanıtım Formu"nu doldurmanız gerekmektedir.

    Bilgi için;
    http://fincanteyze.blogspot.com.tr/p/blogger.html

    ReplyDelete
  10. Tek kelimeyle bayıldım! Emek harcayarak çok güzel bir şey ortaya çıkmış :) Güzel günlerde kullanın..

    ReplyDelete
  11. çok güzel olmuş ellerine saglık bayıldım:)) 2015e guzel bır baslangıc benı de gaza getırdın :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ederim Mügecim. Aa ne güzel, o zaman hadi sen de kap ajandani, yaraticilikta sinir yok! :))

      Delete