QUICKTIPS #9: Hacimli Saclar Icin 5 Müthis Tüyo

25 December 2014

Merhaba güzellikler!

Yilbasi gecesi icin hacimli, aslan yelesi gibi saclara ne dersiniz? 

Dolgun saclar kadinlarin vazgecilmezidir - özellikle hacimli daginik saclar müthis bir cekicilik kazandirmaktadir. Kim böyle saca hayir diyebilir ki? Daha önceki yazilarimda sizlere saclarimin yapisindan bahsetmistim, ince telli ve dümdüzler normalde. Ama kücük tüyolari dikkate alinca sag fotograftaki gibi saclarima daha dolgun bir görüntü kazandirabiliyorum - hem de hemen! Sizin de faydalanabilmeniz icin bu yazimda tüyolarimi sizlerle paylasmak istiyorum. Lafi fazla uzatmadan hadi hemen baslayalim..


1. Silikonsuz sampuan!
Sac yikamasiyla baslayalim. Hacimli saclar icin yikamada da dikkat etmeniz gereken önemli noktalar vardir. Bircok sampuan ve sac kreminde mevcut olan silikon, saci agirlastirir, hatta sac tellerini ince bir film gibi kapladigi icin saciniza uyguladiginiz bakim ürünlerinin etkisini minimuma düsürür. Bu yüzden silikonsuz ürünler tercih etmenizi öneririm. Bir ürünün silikon icerdigini anlamaniz cok kolaydir: iceriklerde -cone ile biten maddeler listelenmisse, üründe silikon mevcuttur!

2. Sac kremi yerine yumusatici sprey!
Sac kremi ve kürleri de ayni sekilde saci agirlastirir, bu yüzden sizlere, yikamadan sonra kullanabileceginiz taramayi kolaylastiran spreyleri tavsiye ederim. Illa sac kremi kullanacagim diyorsaniz da sadece saclarin uzunluklarina ve uclarina uygulayin.

3. Kurutma teknigi!
Saclarinizi yikadiktan sonra sira kurutmaya geliyor. Burada önemli olan, ters yönde fön cekmektir. Bunun icin öncelikle basinizi asagi dogru egerek saclarinizi kurutabilirsiniz, kuruttuktan sonra sacin o sekilde sogumasini bekleyin. Hacmi biraz daha arttirmak icin, yuvarlak fircayla yine ters yöne dogru fön cekebilirsiniz, bunun icin sagdaki saclari sola dogru, soldaki saclari ise saga dogru fönleyin ve ayni sekilde sogumalarini bekleyin. Kurutmadan önce hacim veren sac köpükleri de kullanabilirsiniz elbette.


Victoria's Secret mankenleri hacimli
saclarini neye borcluymus görüyoruz. :)
4. Müthis hacim icin genis capli bigudi!
Genis (4-5 cm) capli bigudileri üst sac kisminizin diplerine sararak da ayni sekilde ekstra hacim elde edebilirsiniz. Sardiktan sonra kisa bir süre fönleyin ki isinsinlar, ardindan da sogumaya birakin. Bigudileri cikarmadan önce bir sac spreyiyle sabitleyin. Saclariniz bu sekilde harika bir hacim kazanmis olacaktir!

Sunu da bu noktada eklemem gerekecek: dalgali saclar, düz saclardan daha dolgun bir görüntü kazandirir. Bu yüzden saclariniza hafif dalgalar eklemeniz harika olacaktir.


5. Ekstra hacim icin hacim pudrasi!
Sacinizin hacmiyle hala memnun degilseniz hacim veren pudralar kullanabilirsiniz, bunlar da mükemmeldir! Ben bunun icin Schwarzkopf'un POWDER'ful pudrasini sac diplerime uyguluyor ve masaj yapar gibi ovaliyorum. Bu sekilde pudra aktive oluyor ve hacim kazandiriyor. Saatler sonra tekrar ayni sekilde sac diplerinizi ovaladiginizda yine aktive oluyor ve sacin hacmi yenileniyor. Müthis bir üründür, tavsiye ederim. 

***

Umarim bu tüyolar yarariniza dokunur ve dolgun saclara kavusmanizda yardimci olurlar! Ben müthis hacimli saclar istedigim günlerde bu rutini uyguluyorum ve bende cok ise yariyor. Ayni etkiyi sizin de elde etmenizi diliyorum.

Diger Quicktips yazilarim icin buraya göz atabilirsiniz.

Sevgilerimle,
Eylem

10 comments :

  1. bu sacların nasıl bu kadar guzel oldugunu ogrenmek cok iyi oldu :) cok güzel bir yazı olmus canımm :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim benim cok tesekkür ederim, utandiriyorsun :))

      Delete
  2. Çok güzel ipuçları vermişsin canım. Teşekkürler.

    ReplyDelete
  3. Canım bayıldım ben bu saçlara maşallah ! Hacimli ve dolgun saçlar benim her zaman dönüp baktığım saçlar olmuştur başı aşağı doğru eğerek yani ters yönde saçı kurutmak gerçekten hacim sağlıyor saçlara :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim benim cok tesekkür ederimm :)) kesinlikle öyle diger türlü cok sönük oluyor.

      Delete
  4. vay süper olmuş bu yazı !! hiç bilmediğim şeyler öğrendim mesela hacim pudrası gibi :) ama bak kurutma işini doğru yapıyormuşum :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkürler Belcimim yararli olmasina cok sevindim! Evet, hacim pudrasina bir göz atabilirsin iyi is cikartiyor. :)

      Delete
  5. saçlar harika görünüyor

    ReplyDelete