#GüzellikSirlarim: Saclar

21 January 2015

Herkese merhabalar,

veee #GüzellikSirlarim serisinin son bölümüne gelmis bulunuyoruz. Ne cabuk!

Bu seride simdiye kadar yüz ve vücut bölgesi sirlarimi görme imkanini kazandiniz, bugünkü yazida ise saclarima iliskin sirlarimi göreceksiniz. Nasil daha canli ve parlak saclara kavusabilirsiniz, nasil daha hizli uzarlar, nasil saglikli kalirlar, hepsi burada!

Lafi fazla uzatmadan baslayalim isterseniz. :)





1. Sirrim: Hindistan Cevizi Yagi
Beni uzun süredir takip edenler bu sirrimi daha önceki yazilarimda görmüstür. Saf hindistan cevizi yagi sac bakimi konusunda olmazsa olmazimdir! Ben bu yagi maske olarak iki haftada bir kullaniyorum. Yatmadan önce sac diplerime, uzunluklarina, özellikle de uclarina uyguluyorum, ardindan bir fön makinesiyle saclarima isi veriyorum. Böylece yag aktive olup saca daha iyi nüfuz edebiliyor. Ardindan saclarimi toplayip bir naylon posetle sariyorum, üzerine de havlu sariyorum ki uyurken yastigim batmasin. Sabah uyaninca da normal sampuanla yikiyorum. Bu uygulamayi yaptigimdan bu yana saclarim daha canli, daha az kiriliyor ve hizli uzuyor!

2. Sirrim: Yaban Domuzu Kili Fircasi
Tamam kabul ediyorum, insanin kulagina cok itici geliyor. Bu tarz fircalarin domuz kilindan yapildigini duyunca sok olmustum, ancak cidden öyleymis. Neden bunu kullanmaya gerek duyuyorsun, derseniz, cevabim: cünkü bundan iyisi yok! Saclari aninda yumusacik yapiyor ve paril paril parlatiyor. Bir firca bunu nasil yapabilir diye düsünebilirsiniz dogal olarak, ancak cidden müthis etkisi var. Üstelik cok soft oldugu icin saclari tararken koparmiyor ve bununla saclarimi taradigimdan beri saclarim daha az dökülüyor. Hatta bazen, masaj etkisi yarattigi icin sac diplerimi hafifce tariyorum, bu sekilde kan dolasimi hizlaniyor, saclarin uzamasi tetikleniyor.

3. Sirrim: Spiral Lastik Toka
Saclarimi baglamak icin spiral lastik toka disinda kesinlikle baska lastik kullanmiyorum. Özellikle metali olan lastik tokalardan uzak durun! Bunlar saci yipratir ve tam oradan kopmasina sebep olur. Üstelik cok sıkı baglandigi takdirde de saclari büker ve sacma bir görüntü kazandirir. Buna karsin, spiral lastik tokalar saclari kesinlikle bükmüyor, dolayisiyla baglanmis izi birakmiyor. Gün icinde saclarinizi acmaya karar verirseniz rahatlikla acabilirsiniz, cünkü saclar bükülmüs olmuyor. Spiral lastik tokalari birkac kurusa her yerde bulabilirsiniz.

4. Sirrim: Siyah Cay
Ve tuhaf bir sir daha. :) Kahverengi veya siyah saca sahipseniz ve saclarinizin renginin daha canli ve parlak görünmesini istiyorsaniz siyah cayi dikkate alabilirsiniz. Bu uygulamayi arada yapiyorum ve cok memnunum. Sacin rengini dogal bir sekilde yogunlastiriyor ve canlandiriyor. Yapilisi cok basit: demlenmis ve sogumus (!) cayi, saclarinizi sampuanladiktan ve duruladiktan sonra, saclariniza dökün ve eski bir havluyla sarin, 20 dakika bekletin ve soguk suyla durulayin. Sarisinlar siyah cay yerine papatya cayi, kizil saclilar ise rooibos cayini alabilirler. Bu uygulamayi detayli bir sekilde bu yazimda anlatmistim.

5. Sirrim: Soguk Su
Bunu herkes biliyordur, ancak tekrar söylemekte ve hatirlatmakta fayda var. Saclarinizi lütfen cok sicak suyla yikamayin, bu sactaki nemi alir, kuru ve yipranmis bir görüntü kazandirir. Ilık suyla yikayabilir, son asamada ise buz gibi suyla durulayabilirsiniz. Soguk suyla durulamaniz sac hücrelerinin tekrar kapanmasini saglar ve saci "pürüzsüzlestirir". Dolayisiyla sac yipranmaktan korunur, nemli kalir, yumusacik olur ve isil isil parlar! Soguk su dogal bir yumusaticidir, bu yüzden sac yikamanizda soguk suyla durumalayi ihmal etmeyin.


***

Iste serinin sonuna gelmis bulunuyoruz. Güzellik sirlarimi sizlerle bu seride paylasmak inanilmaz zevkliydi ve bu yazilari hazirlarken cok mutlu oldum. Umarim benim begendigim kadar siz de begenmis ve yararli bilgiler bulabilmissinizdir. Yüz bölgesi ve vücut bölgesi sirlarimi okumadiysaniz üzerlerine tiklayarak yazilara gidebilirsiniz.

Merak ettikleriniz veya sorulariniz varsa, buraya yorum olarak birakabilir veya bana mail yoluyla ulastirabilirsiniz. Fikirlerinize de acigim elbette, sunun hakkinda yaz dediginiz bir sey varsa bana mutlaka bildirin. :)

Sevgilerimle,
Eylem

16 comments :

  1. Merhabalar, bende saç bakımına çok öenem veririm o yüzden çok güzel ve faydalı sırlar olmuş, yaban domuzu kıllı fırçayı çok merak ettim açıkcası nerden temin edebilirim acaba? sevgiler :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ediyorum :) fircayi Watsons veya Gratis gibi drugstore'larda bulabilirsin. Yalniz üzerinde hakiki yaban domuzu kilindan yapilmis oldugu yazmali, ona dikkat et. :) Sevgiler.

      Delete
  2. Merhaba, yazınızı okudum ve çok beğendim saçlarım boydan dolayı yıprandı saf Hindistan cevizi yağını ve yaban domuzu kıllı fırçayı nereden temin edebilirim 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba Sedef cok tesekkürler. Hindistan cevizi yagi, bildigim kadariyla Gratislerde satiliyor. Aktarlarda da bulabilirsin :) sunu da belirtiyim saf hindistan cevizi yagi katidir, buradan anlayabilirsin saf oldugunu. Eline aldigin an vücut isisi sayesinde hemen eriyor. Firca da Gratis veya Watsonslarda var üzerinde hakiki yaban domuzu killarindan yapildigi yaziyorsa tamamdir. :)

      Delete
  3. ayh şu hindistan cevizi yağını çok merak ettim tatlımm :) nasıl kaçırmısım bunu :)

    ReplyDelete
  4. Çay olayını hiç duymamıştım. Ben de deneyeyim bakalım.

    ReplyDelete
  5. Yaban domuzu kıllı fırçayı ilk defa duyuyorum ama bana itici gelmedi bi yerlerde karşıma çıkarsa deneyebilirim :) Hindistan cevizi yağı daha önce kullandığım bir üründen ötürü korkutuyor beni ama en sonunda dayanamayıp deneyeceğim sanırım :) Çok farklı ve faydalı bilgiler vermişsin kuzum ellerine sağlık :)

    ReplyDelete
  6. Çok güzel bir yazı olmuş siyah çayı ve hindistan cevizi yağını mutlaka deneyeceğim :))

    ReplyDelete
  7. hindistan cevizi yağı sadece makro centerlarda satılıyor türkiye de ve ben bulamıyorum :( cok guzel bır yazı olmus canım benım bu fırçadan bende almalıyımm :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkür ediyorum güzelim, bence de almalisin cok iyi cünkü. :))

      Delete
  8. Çok güzel bir yazı olmuş Eylem'cim yaban domuzu kılı fırçasını çok merak ettim açıkçası bulunca alacağım hemen :)

    ReplyDelete