Evde Beauty ve Wellness Günü Rutinim!

20 February 2015

Merhabalar güzellikler!

Gün icinde o kadar yogun oluyoruz ki, maalesef kendimize vakit ayirmayi cogu zaman ihmal ediyoruz. Ama bir yerden sonra insan yoruldugunu ve gercekten kendisiyle biraz vakit gecirmesi gerektigini anliyor. 
Hazir hafta sonu kapinin önündeyken sizlere bir güzellik günü yazisi hazirlamak istedim. Bu soguk kis günlerinde, karli buzlu havalarda evde, unuttugunuz kendinizi simartmak icin bence tam zamani! Fiziksel olarak yorulmasaniz da, ruh yorulur, hisler birbirine karisir, dengesizlik hakim olur. Bunun icin kendinize bir gününüzü ayirin, telefonlari kapatin ve biraz olsun her seyden uzaklasin, yeni haftaya yenilenmis ve full enerjili baslayin! Hadi simdi kapin cayinizi ve yumusacik battaniyenizi! :)



Benim kendime ayirdigim güzellik günüm, yüzümü yikadiktan, dislerimi fircaladiktan sonra güzel, ancak hafif bir kahvaltiyla basliyor. En sevdigim cay da eksik olmamali tabii! Böyle bir günde kendimi dis dünyadan soyutladigim icin kahvaltima bir gazete veya sitelerden okudugum haberler degil, sevdigim bir dergi eslik ediyor.


Kahvaltida biraz oyalandiktan sonra kendime bir buhar banyosu hazirliyorum. Bunun icin genis bir kaseye kaynar su dolduruyorum ve icine papatya cayi atiyorum. Hemen ardindan yüzümü kaseye dogru egiyorum ve üstüme bir havlu aliyorum ki buhar sadece yüzüme gelsin. Bunu yapma sebebim, cildimi, yapacagim bakima hazirlamaktir. Bu sayede gözenekler aciliyor ve temizlenmeleri daha kolay oluyor. Ayni zamanda papatya cayi da cildi rahatlatiyor.

Buhar uygulamasindan sonra komedonlari temizlemek cok cok daha kolay oluyor, bu yüzden hemen onlari temizliyorum ve ardindan peeling yapip, istedigim bir maskeyi uyguluyorum. Bu konuda kil maskesini tercih ediyorum. 

Madem güzellik günü yapiyoruz, saclarim da nasiplenmeli tabii ki. Bunun icin de ya sac maskesi yapiyorum ya da komple saf hindistan cevizi yagi uyguluyorum ve saclarimi en tepeden topluyorum.


Maskeler uygulandi mi sira en sevdigim kisma geliyor. Sicak, mis kokulu, köpüklü bir banyo! Rahatlayacagiz tabii, bu yüzden güzel kokulu mumlar da atmosferi zenginlestirmek acisindan eksik olmamali. Insan kendisini en rahat ve en huzurlu suyun icinde hisseder, en azindan ben öyle düsünüyorum. Bu yüzden önemli kararlar alacaginizda veya gercekten cok yiprandiginizi hissettiginizde kesinlikle güzel bir banyo sart! Bu kisimda caniniz sıkılıyorsa bir dergi okuyabilir, hatta müzigin de size eslik etmesine izin verebilirsiniz. Sükutu seviyorsaniz sadece gözlerinizi kapatip anin tadini cikarabilirsiniz elbette. :)


Son asamada, saclarimdaki ve yüzümdeki maskeyi temizledikten sonra, güzel kokulu bir sampuan, dus jeli ve vücut peelingi uygulamaya geliyor. Banyodan sonra yumusacik bir cilt, gününüze bir yildiz daha ekleyecektir.


Banyodan ciktiktan sonra temizlenmis cildinizi nemlendirmek icin bebek yagi veya mis gibi kokan bir vücut losyonu kullanabilirsiniz. Bu, cildinizi pürüzsüzlestirecek ve bütün gün nemli kalmasini saglayacaktir. Vücudunuza gereken islemleri yaptiktan sonra yumusacik ve rahat kiyafetlerin icine atlayabilirsiniz. 


Hemen lavaboya geciyorum ve cilt bakim rutinimi uyguluyorum. Kaslarimi düzeltiyorum, cildime bir pamuk yardimiyla gül suyu ve nemlendiricilerimi uyguluyorum. Serum kullaniyorsaniz bu asamada cildinize serumunuzu da uygulayabilirsiniz. Gözenekleriniz hazir acilmis ve temizlenmisken bakim ürünleriniz daha iyi nüfuz edecektir. Nemlendirme konusunda göz bölgesini ve dudaklarinizi unutmayin!


Cilt bakimindan sonra sira maniküre geliyor. Tirnaklarimi törpülüyorum, yogun nemlendiren kütikül kremimi uyguluyorum ve diledigim ojeyi sürüyorum. Tirnaklariniz yumusak ve hemen kiriliyorsa öncesinde sertlestiren bir baz uygulayabilirsiniz.


Bakimim bittikten sonra relax zamaniiii! Yumusacik bir battaniyenin altinda sicacik bir cay esliginde kitap okuyorum veya müzik dinliyorum. Bu gün serbest oldugumdan öylece bütün gün hicbir sey yapmadan geciriyorum. Buna gercekten arada sirada ihtiyacimiz oluyor!

Ama blogta neler yapsam, takipcilerim neleri begenir diye de düsünmeden edemiyorum. :) Sizlerden aldigim güzel mesajlari aklima getiriyorum - bu beni her zaman iyi hissettiriyor ve yeniden motive ediyor. Bu blogu acmadan önce, blogun kisa sürede bu kadar güzel kalpli insanlara hitap edecegi aklimin ucundan gecmemisti. Her birinize burada oldugunuz icin, suan bu yaziyi okudugunuz icin tesekkür ediyorum. Benim yazarken hissettiklerimi umarim siz de okurken hissediyorsunuzdur. Bu blog benim degil, bu blog sizin, her birinizin!

KOCAMAN ÖPÜYORUM,
Eylem

35 comments :

  1. Ay bayildiiiim, tüm rutine ve en son kare süper, sömüne cooook güzelmis, süpersin tatlim :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayy bak ya, yerim seni. Tesekkür ediyorum! :)

      Delete
  2. ne kadar iyi yapmışsın, çok da keyifli görünüyor:))) arada böyle yapmak gerekiyor sıcacık evde yenilenmek çok iyi geliyor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cidden öyle, kendimizi simartalim yahu :)

      Delete
  3. Canım benim nasıl güzel bir yazı olmuş fotoğraflar,anlatımın çok güzel çok zevkliydi okuması emeğine sağlık öpüyorum seni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ederim güzelim bu tatli yorumun icin! Ben de cok öpüyoruum.

      Delete
  4. resmen hikaye gibi olmuş kendimi köpüklerin arasında hayal ettim bi an. kendime geldim işte çalışmaya devam:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kolay gelsin canim benim, bos bir gün yakaladigin an kacirma :))

      Delete
  5. Çok keyifli görünüyor :) Fotoğraflara da çok beğendim :)

    ReplyDelete
  6. İnsan arada kendini şımartmalı, bakımını aksatmamalı:) Asıl biz teşekkür ederiz bu güzel yazıların için!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle öyle güzelim, öpüyorum cok :)

      Delete
  7. Çok çok dinlendirici ve keyifli görünüyor :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Böyle hissettirebildiysem ne güzel :)

      Delete
  8. Ay o köpüklü banyoyu nasıl kıskandım anlatamam! Yarın allahtan haftasonu da böyle bir gün geçirebilcez :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. O halde kendine cok güzel bir gün yapmalisiiin! :)

      Delete
  9. Orda kaş usturası gördüm sanırım. Algıda seçicilik :D Lütfen bir yazı konusu da o olsun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dogru görmüssün Duru'cum :) tabii ki de, dikkate alicam!

      Delete
  10. Yazılarına bayılan biri olarak her kelimesini detayları okudum. İnanılmaz özendim sana. Hiç böyle kendime uzun ve huzurlu bir gün ayıramıyorum ama bahaneler üretmeyi bırakıp bir pazarımı sadece keyfime ayıracağım. Mutluluğun ve huzurun daim olsun inşallah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim benim hepimizin olsun insallah! Bence de bir gününü sadece kendine ayirabilirsin, hatta ayirmalisin :))

      Delete
  11. Bu aralar tamda ruhumun ihtiyacı olanı yazmışınız haftasonu sırayla uygulucam emeğinize sağlık:))böyle yazılar hep olsun sizin paylaşımlarınızı okumak çok keyifli:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ediyoruum bu güzel yorumunuz icin! :)

      Delete
  12. bende bu öğleden sonrayı kendime bakım günü ilan edeceğim

    bu arada yeni bloguma beklerim :) http://buseilehayat.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. ohhh valla okurken rahatladım :)) günlük işler peşinde koşarken kendimize zaman ayırmayı gerçekten unutuyoruz ama sen o kadar güzel anlatmışsın ki zaman ayırmak şart dedirtti :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim benim kesinlikle öyle. Arada sirada gercekten sart! :)

      Delete
  14. Okurken çok zevk aldım inanın :) Kendimi de rahatlamış hissettim. Teşekkürler.
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne güzel böyle hissetmen, cok mutlu oldum. Geliyorum tabii :)

      Delete
  15. Bu tür kendine zaman ayirma saatleri bence herkes icin bir ihtiyac.Cok güzel yazmissin ayrica bende en kisa zaman da böyle bi gün yapicam kendime :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle öyle Nil'cim, ayy yap yap rahatla oh mis. :))

      Delete
  16. İmrenerek okudum, minik kızım büyüse de ben de kendime böyle, sizin gibi bir gün ayırabilsem. Nur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayy kizinizi gözlerinden öpüyorum. :) Kendinize vakit ayirmayi ihmal etmeyin! :)

      Delete
  17. Kiskandim gercekten ve cok özendim daha hayatimda kendime hic bikez boyle bir gun ayiramadim ama cok isterdim ve blogunu okudukdan sonrada daha cok heveslendim insaAllah en kisa zamanda nasip olur :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sevgili Ceyda, insallah yakin zamanda sen de kendine bir gün ayirir güzel vakit gecirirsin. Maalesef is güc pesinde kostururken insan kendisini unutuyor, oysa dinlenmek de kendi elimizde, öncelik meselesi. Bir günlügüne sen de bosver her seyi, senden önemli degil ya! :)

      Delete
  18. Cok güzel bi paylasim olmus.Teşekkürler:)

    ReplyDelete