HOSGELDIN 2015! - Motivasyon, Düsünceler, Hedefler

31 December 2014

Yilin son gününden herkese merhabalar!

Hediyeler alindi, evler süslendi, yemekler hazirlandi mi? Ben bugün cok umutluyum, yeni yil benim icin umut demek, yenilikler demek, tüm tökezledigimiz seyler icin yeniden bir sans demek!

Bu yüzden birakin karamsar olmayi, önünüze bakin - yeni yilda hedeflerinizi gerceklestirmek icin ne gibi engeller olabilir ki? Güc sizsiniz, güc düsüncenizdir, ve ayni sekilde insana engel de ta kendisidir. Bugün tüm negatif enerjiyi 2014'te birakalim ve yeni yila hep beraber bol motivasyonlu girelim. Ne dersiniz?

Hadi gelin benimle..



Bu arada agacim nasil olmus? :D
Yilin son günü icin bir motivasyon yazisi düsündüm. Bu yazida sizlerle yeni yil icin hedeflerimden, motivasyonumdan bahsetmek istiyorum. Neyi daha iyi yapabiliriz, degisimi nasil pozitif bir sekilde gerceklestiririz bunlardan bahsedelim bugün. Belki düsüncelerimden, tavsiyelerimden esinlenebilirsiniz. :)

Yeni yilda cok duygusal olurum, mesela bugün 2014'te neler yapmisim, neler yasanmis bunlari düsündüm. Elbette inisler cikislar oldu, ama yükselmek icin kimi zaman yere cakilmak gerekiyor. Düsmekten korkmayin, ancak düstükten sonra kesinlikle daha güclü kalkmasini bilin! 2014 kimi icin güzel, kimi icin kötü gecmis olabilir, neler yasadiginizi söyle bir düsünün. Kötünün icinde elbet iyi bir sey bulacaksinizdir. Birakin o iyi seylerle kapansin 2014, cünkü o bir daha geri gelmeyecek. Güzel hatirlayin ki yeni yila da umut dolu baslayabilin.

Her sey kafada baslar, kafada biter!

Düsünce gücü diye bir sey var, kafanizda insa edebiliyorsaniz, bunu icraate dönüstürme gücünüz elbette vardir! Bazen düsünceyle ilk adim atilir, bazen adimlar ilerletilir. Istediginize kafanizda karar verin, istemediginize yine kafanizda karar verin - baslatin ve bitirin.

Gecenlerde bir arkadasimla sohbet ederken toplumun ne kadar negatif bir tutumu oldugunu konustuk. Neredeyse her zaman gazetelerin, haberlerin, kisisel konusmalarin basliklari hep negatiftir - bunu fark etmissinizdir. Sürekli kötü hadiseler vurgulanir, sürekli olumsuzluklardan bahsedilir. Özellikle ikili konusmalara dikkat ederseniz, sürekli bir elestirmenin var oldugunu görürsünüz; "wow, gördün mü ne basarmis, helal olsun ne yapmis duydun mu" denilmesi cok nadirdir. Sürekli "hmm bu ne giymis, su ne yapmis gördün mü" diye muhabbet icerigi bir bakmissiniz dedikoduya dönüsmüs. Iste tam da bu olay hem söyleyeni hem dinleyeni zaten negatif bir tutuma sürükler. Ben dedikoduda pozitif hicbir sey göremiyorum, konussam benim icimi sikar, dinlesem yine benim icimi sikar. Sunu bi anlamamiz gerekiyor toplum olarak - baskasini kötülemek kendimizi yüceltmez, egomuzu asla tatmin etmez. Kötülemekten kastim ister söylenen dogru olsun, ister yanlis olsun, bir kisi hakkinda olumsuz seylerden bahsetmek kimsenin haddine degildir, ben buna inaniyorum. Kendinize bir iyilik yapin, ve negatif tutumunuzu minimuma indirin. Baskasi hakkinda söylediginiz her iyi söz sizin de iyi hissetmenizi saglayacaktir, buna kalibimi basarim!

Hayata bakarsak zaten yeteri kadar olumsuz seylerin oldugunu görürüz, hicbir sey masallardaki gibi olmayabilir. Bu yüzden neden her seyi daha da zorlastiralim, neden kötü olaylari bir de negatif düsüncelerimizle destekleyelim? Bu kendimize zarar. Ben gercekten suna inaniyorum: ne kadar pozitif düsünürsen, hayatin da o kadar pozitif olur. Akliniza cevrenizdeki kötümser insanlari getirin, size sürekli negatifligi asilayan, sürekli olumsuzluklardan bahseden insanlari... onlarin yaninda ne zaman iyi hissettiniz? Kötü sözlerin sizi de asagi cektigini hissetmediniz mi?

Yeni yil icin hedefiniz ilk önce bu insanlari hayatinizdan cikarmak olabilir. Motive oldugunuz bir seyden bahsederken "ben bunu yapmayi düsünüyorum, bunu basarmak istiyorum" dediginizde "yaa bence yapma bos is, bence söyle böyle" diyen insanlar yerine "yaa harikasin, sonuna kadar yanindayim!" diyerek size cesaret veren insanlar cogunlukta olsun hayatinizda. Samimiyetinden emin olmadiginiz, size iyi gelmedigini düsündügünüz kisileri 2014'te birakin, bosverin ya. Bir bosvermesini bilin. Kendi dogrulariniza göre yasayin, ve bunlardan hickimse icin taviz vermeyin.

Asiri sinir oldugunuz bir kisiye patlamadan önce düsünün, degecek mi? "Ben simdi icimdekileri söylesem, bir sey degisecek mi?" diye düsünün. Kirip dökmek yerine biraz zaman gecmesini beklemenizi öneririm. Hatta o kisiyi güzel düsünün, en sapsal anini düsünün mesela. Ben sunu anladim, birine kirici sözler söyledigimde ben de kendimi kötü hissediyorum. Bütün günümü negatif etkiliyor bu durum. Peki ya iyi sözler söyledigimde noluyor?

Gecenlerde magazalari gezerken orta yasli bir kadinla karsilastim, gercekten müthis bir güzellige sahipti. Yani benim bile dönüp bakmami ve "vay be ne kadar güzel bir bayan" dememi sagladi siz düsünün. Simdi bu düsünceyi kendime saklayabilirdim, ama yanina gidip ne kadar güzel oldugunu ona da söyledim. Bu nasil bir etki yaratti düsünebiliyor musunuz? Orta yasli bayani gülümsetmeye yetti ve ne kadar mutlu oldugunu görmemek mümkün degildi. Kim bilir, belki de bütün gün ona tanimadigi bir kisinin ne kadar güzel oldugunu söyledigini hatirlayip gülümsedi. Ayni sekilde, iltifat aldiginizda siz de mutlu olmuyor musunuz? Bir de düsünün, sizi tanimayan sokakta yaninizdan gecen bir kisi size güzel sözler söylüyor. Mesela yaniniza gelip "hangi parfümü kullaniyorsunuz, ne kadar güzel bir koku" diye veya üzerinizdeki kiyafeti begenip nereden aldiginizi soran bir yabanci gününüzü pozitif etkilemez mi? Bunlar kücük seyler, bir iki sözle inanin koca bir günü pozitif kilmak mümkün. Siz baskasina ne kadar güzel oldugunu söylediginizde bunun mutlulugu size geri dönecektir. Bence cidden baskasini mutlu ederek en cok kendimiz mutlu oluruz. Deneyin sadece.

Yeni yil icin düsüncelerinizi degistirmek bence harika bir hedeftir. Mutlu olmak istiyorsaniz, mutlu edin. Pozitif bir hayat istiyorsaniz, pozitif düsünün. Bunlar cok kücük seyler evet, ama etkisi bir o kadar da büyük. Dedigim gibi, her sey kafada baslar. Spor yapmayi sürekli erteliyorsaniz, yeni yil güzel bir sans iste, spora baslayin! Sürekli piyano calma hevesiniz olduysa, bir kursa kaydolun ve baslayin! Denedim ve gördüm, bir yila hedeflerle baslayinca o yil daha motive oluyorum. Hedeflerinizin dünyayi degistirecek büyüklükle olmasina gerek yok, mesela bir resim boyamak bile olabilir. Simdi bir kagit kalem alin ve "2015 hedeflerim" listesi yapin. Hayatinizda ve cevrenizde neyi degistirmek istiyorsunuz? Ne basarmak istiyorsunuz bu yil? Bunlari yazin.. bu listeyi yil icinde elbette genisletebilirsiniz, ama düsünsenize, o listeye her baktiginizda motivasyonunuz artacak, basarma isteginiz yogunlasacak. Düsün, inan, iste, yap, sabret ve azimli ol. Basardiktan sonraki mutlulugu düsünebiliyor musunuz? Evet, düsünebiliyorsaniz yapma gücünüz vardir. Yapin!

Size kendinizden baskasi engel degil. 


Evet, cok konustum farkindayim. :) Sizi daha fazla alikoymayayim, bu gün kendinize hedefler koyun ve yeni yila mutlu ve motivasyonlu girin. Herkese sevdikleriyle gecirecegi saglik, mutluluk, huzur ve basari dolu bir yil diliyorum. Insallah herkesin emeginin karsiligini alacagi, hayallerinin gerceklesecegi, iyilik ve güzelliklerin hakim olacagi, adaletin varoldugu ve toplum olarak kenetlenecegimiz, kendimiz, sevdiklerimiz ve Türkiye'miz icin hayirli, güzel bir yil olur!

Mutlu yillar!

Eylem

13 comments :

  1. Güzel düsünceler ve tavsiyeler tatlim, yeni yilin mutlu kutlu olsun! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim benim sagol, ben de senin yeni yilini en icten dileklerimle kutlarim!

      Delete
  2. Canım benm nekadar ıcten ne kadar dogru yazmışsın çok iyi geldi çok hoşuma gitti '! olumsz ınsanlar yok olsada takmıyorum ama annem olumsuz benım bıraz ya hep nasihatler olumsuz şeyler soyluyor bana, nedenide; hazırlıklı ol diye ongorulu ol diye güçlü ol diye o sozler benı dıbe vurmasın dıyeymiş :/ garıp gelıyor onun bu tavrı bana anlayamıyorum, ınsanlara karşı bir guven eksikliği var aslında empati kurabılıyorum yaşayıp gorduklerınden dolayıdır muhtemel diyorum ama genede en ufacık birşeyde bütün o guzel geçirdiğim an sanki sıfırlanıveriyor birden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle ardinda kötü bir düsünce yoktur, dedigin gibi hazirlikli olmani istiyordur, uyariyordur. Ancak bu da kimi zaman ters tepebilir. Bu durum seni negatif etkiliyorsa sana sürekli negatif seylerden bahsetmemesini söyleyebilirsin annecigine tatli bir dille. Kötü düsüncenin kötüyü cektigine inaniyorum ben, korktugumuz sey elbet basimiza gelir. Bu yüzden cok da fazla üzerinde durmamaliyiz olumsuzluklarin, aksine iyi seyler düsünelim iyi olsun. :)

      Delete
    2. Söylesem ne canım,gene bıldıgını okuyor bizim anniş! ,tecrubeler ve ınsanlara aşırı guvensızlıkten kaynaklı olduğunu dıle getırıyor,olumsuz tarafını düşün ki başına geldığınde şaşırma dıyor,Farklı bir yapıya sahip.Bişiyleri paylaşırım hep saklayamam hiç,fakat önyargılı davranmak ve kızgın bir anında bütün anlattıklarımıda kullanmakta üstüne yok, iyi niyetimi suistimal etmekte olumsuza çekmekte başarılı :)) birsüre sonra kendime geliyorum ama ahh şu vesveseler olmasa işte .....

      Delete
  3. Başkasını mutlu ederek en çok kendimiz mutlu oluruz cümlen o kadar hoşuma gitti ki :) Hayatın her alanında pozitif olmak ve kimseyi kırmamak ,hayatımızdaki hiçbir şeyi ertelememek, hayatı dolu dolu yaşamak bizim hayat felsefemiz olmalı :)
    Mutlu yıllar canım !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkürler canim benim, kesinlikle öyle olmali! Hepimize mutlu yillaaar! :)

      Delete
  4. Gerçekten harika bir yazı olmuş... İnsanlar gördükleri güzellikleri saklamamalı hiç tanımadığım birine yürekten gelerek iltifat etmek sadece onun gününün iyi geçmesini sağlamıyor seninde günün güzel geçiyor çünkü karşındakinin gülümsemesi seni çok mutlu ediyor... Dediğin gibi küçük şeyler bunlar ama büyük mutluluklar... Kötü olmak iyi olmaktan daha kolay geliyor insanlara bence bu yüzden dedikoduyu seçiyorlar başkalarını beğenmek yerine eleştirmek daha kolay geliyor sanırım... Bu şekil de mutluluktan kaçtıklarını farkında değiller... Bu yazı beni çok mutlu etti enerjimi daha da yükseltmemi sağladı :) Yeni yılda kalbimizden geçenler bizi bulsun mutlu yıllar kuzum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne güzel söyledin! Ama herkes bir gün ektigini bicer, Allah herkesin gönlüne göre versin. Mutlu yillar kuzuum.

      Delete
  5. Düşüncelerinizi ne kadar güzel dile getirmişsiniz. Umarım herkes için çok mutlu bir yıl olur :) İyi seneler!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ederim Begümcüm, mutlu yillar!! :)

      Delete