PARFÜM: Giorgio Armani Sì

01 December 2014

Herkese merhabalar,

Aralik ayinin ilk günü icin sizlere mis kokulu bir yazi hazirladim. Evet, konu Giorgio Armani'ninadli parfümü!

Bildiginiz üzere ben agir ve durusu olan parfümleri tercih ederim. Bu parfümün de kokusu cok orjinal bana göre, esi benzeri yok. Oldukca yogun ve agir bir koku oldugundan kis aylari icin iyi bir secim olacak, yaninizdan gecen herkesin basini döndürecektir. Cok karakteristik notalara sahip oldugundan koku size özgünlük kazandiracak ve kendiniz olmanizi saglayacaktir.

Zarafete, cekicilige, özgünlüge ve özgüvene diyorsaniz, bu koku tam da size göre!




KOKUNUN NOTALARI

Üst: Siyah frenk üzümü, Mandalina
Kalp: Frezya, Mayis gülü
Baz: Vanilya, Paculi, Degerli odunsu notalar

Kokunun notalarina göz attigimizda cicek esanslarinin kullanildigini görüyoruz, ancak vanilya ve odun gibi agir notalarla harmanlandigi icin o cicek kokusu pek ortaya cikmiyor bana göre. Daha cok sekerimsi, hatta biraz da baharatimsi bir kokuya sahip oldugu icin oryantal bir kimlige sahip. Cicek esanslari icermesine ragmen kesinlikle fresh degil, cok keskin ve "ben buradayim" diyen baskin bir kokudur. Bu yüzden yaz aylari icin fazla bunaltici olacagini düsünüyorum, ancak kis aylari icin oldukca ideal, mükemmel pudramsi bir kokudur!

Parfümün hangi yas grubuna hitap edecegi konusuna gelirsek, bana göre 25 yas alt sinir olmalidir. Hatta daha cok 30'lu ve üstü bayanlara yakisacagi düsüncesindeyim. Cok feminen bir koku oldugu icin bu parfüm kadinsiligi cagristiriyor bana göre. Bu yüzden civil civil genc yaslara fazla abartili ve baskin gelecegi düsüncesindeyim. Ancak olgun bayanlarin üstünde mükemmel duracak ve karsi koyulmayacak bir cekicilik katacaktir!


EdP 100 ml - 107 € (290 TL)
EdP 30 ml - 60 € (160 TL)
KALICILIK VE YOGUNLUK

Kalicilik konusunda da parfüm mükemmel! Bir iki fis bütün gün icin yeterli geliyor, hatta kokuyu ertesi gün de kiyafetlerinize sinmis sekilde bulmaniz mümkün. Az bir miktar kullanim icin yettigi icin cok bereketli ve uzun süre kullanabileceginiz bir parfüm haline geliyor. Bu yüzden kaliciligi icin tam puan veriyorum Sì'ye.

Yogunluk konusunda da bahsettigim gibi asiri baskin bir koku. Sicak bir keskinligi var ve kendini belli ediyor. Agir kokulari sevenler bu kokuya bayilacaktir, cünkü cidden hicbir freshligi yok, daha cok keskinligiyle bas döndüren bir karaktere sahip. Bu keskinliginden dolayi da kokuyu ya seveceksiniz ya da sevmeyeceksiniz. Kimine cok agir kacabilir, ancak ben cok begendim ve olgun, özgüveni tam ve kendini belli etmekten kacinmayan bayanlarin harika tasiyacagini düsünüyorum.

O halde güzellige ve feminenlige sì!

Sevgilerimle,
Eylem


Bu yayinlar da ilginizi cekebilir:
Chanel
Coco Noir
Lancôme
Hypnôse
Lancôme
La vie est belle
Victoria's Secret
Amber Romance




13 comments :

  1. bu parfumu denemistim canim ama cok agir kokular benim basimi agrittigi icin pek yanasmadim. Yalniz kokusu gercekten cok hos :) guzel bir terch olmus :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet bu yüzden agir kokularda bir iki fis yeterli oluyor, fazlasi benim de basimi agritir :)

      Delete
  2. bir parfum ancak bu kadar guzel anlatılabılırdi zaten cok sevdıgım bır kokusu var okurken daha da cok sevdım gıdıp sıkayım bıraz dedm :) cok guzel bır yazı cok guzel bır tercıh kuzum :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim benim ne tatlisin, cok tesekkür ederimm!

      Delete
  3. Şu sıralar Tom Ford Velvet Orchid kullanan biri olarak Armani Si testerıyla adeta aşk yaşıyorum. :) Yakın zamanda almayı düşünüyorum, kafamda birkaç tane daha seçenek olunca zamana yaydım, tenimdeki duruşu, kalıcılığı vs gözlemlemek için. Bu arada yaşım 23 ve ben de kaliteli, ben buradayım diyen kokuları seviyorum. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle iyi bir tercih olur, ben de cok seviyorum kokusunu. Hatta bir yerde okumustum, beyler tarafindan en begenilen ve cekici olan parfüm olarak secilmis. Eslerini etkilemek isteyen bayanlara duyuruluuur. :)

      Delete
  4. Bu parfümü görünce sıktığımda çektiğim baş ağrıları geldi gerçekten çok ağır bir koku :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah kiyamamm evet gercekten keskin :)

      Delete
  5. merak ettim bu kokuyu :))
    takibimdesin tatlım banada beklerim:)))

    ReplyDelete
  6. güle güle kullan tatlim! parfümler cok kisiye bagli birsey gercekten, arkadasimda cok begendigim parfümü aldigimda benim üstümde sabun gibi kokmustu hic unutmam :D Oda sevindi, kullanamadigim icin ona hediye ettim, her ciltde farkli farkli kokabiliyor ayni parfüm. Si yi magazada bir kere denemistim ve agir gelmisti, ama tekrar deniyecegim mutlaka :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkürler dünya güzelim. Cook haklisin, insanin ten kokusu parfümün kokusunu cok etkiliyor. Birinde harika duran bir baskasina yakismayabiliyor. Bu yüzden deneyip, kendimize en uygun kokuyu belirlememiz gerekiyor. :))

      Delete
  7. O kadar güzrl partüm tasvir edilmiş ki, iki fıs hemen bşr yerlerden bulup denemek geldi içimden en kısa zamanda deneywceğim

    ReplyDelete